19 دی: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: وام ۱۰ میلیونی برای خرید محصولات صنایع دستی تدارک دیده شده است.
عزت الله ضرغامی شامگاه پنجشنبه ۱۰ اذر در حاشیه بازدید از بیت تاریخی امام راحل در شهر خمین در جمع خبرنگاران، در خصوص حمایت در حوزه صنایع دستی اظهار کرد: اخیرا با دستور رییس جمهوری برای ۱۰ هزار نفر از فعالان این حوزه مجوز بیمه یک طرفه بدون کارفرما صادر شده که در سطح ملی تقسیم می شود، همچنین به دنبال توسعه بازارچه های صنایع دستی هستیم و اگر بتوانیم فعالیت در عرصه صنایع دستی را به صورت شایسته تسهیل کنیم تا تولیدکنندگان به راحتی تولیدات خود را عرضه کنند بخش زیادی از مشکلات این حوزه حل می شود.
وی بیان کرد: در دولت مصوبات زیادی داشتیم، وام هایی برای کارمندان و پرداخت وام از طریق صندوق کارآفرینی امید برای همه مردم تا سقف ۱۰ میلیون تومان صرفا برای خرید محصولات صنایع دستی در نظر گرفته شده است که با خرید صنایع دستی هزینه آن را اقساط پرداخت کنند.
وزیر میراث فرهنگی گفت: در حال حاضر غرفه هایی برای این امر تدارک دیده شده و در برخی از نقاط، کارهای مربوطه در حال انجام است. این غرفه ها در سطح کشور تکثیر خواهند شد و هر فردی با یک معرفی ساده می تواند به میزان ۱۰ میلیون تومان خرید محصولات صنایع دستی به شکل اقساط داشته باشد.
ضرغامی با تاکید بر اینکه در بحث برندسازی و بسته بندی اقدامات جدید آغاز شده است، گفت: شرکت هایی به عنوان متخصص در این راستا فعال شده اند. اگر این بسته بندی خوب انجام شود، صادرات و فروش داخل تسهیل می شود، مجموعه اقداماتی در این زمینه در حال انجام است و امیدواریم نسبت به گذشته تحول ایجاد شود.

  • نویسنده :
  • منبع :