19 دی: روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای، از ممنوعیت فروش طرح ترافیک در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بیست و یکم و بیست و دوم آذر ماه خبر داد.
بر اساس اطلاعیه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، با توجه به ادامه آلودگی هوای پایتخت و انباشت آلاینده‌ها، کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران، تصمیم گرفت تا عدم عرضه طرح ترافیک برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز استمرار داشته باشد.
این روابط عمومی از عموم شهروندان به ویژه گروه‌های حساس از جمله بیماران قلبی و ریوی، کودکان، سالمندان و مادران باردار، درخواست کرده که روز دوشنبه و سه شنبه از حضور و تردد در سطح شهر خودداری کنند.
معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین اعلام کرد: شهروندانی که قصد خروج از منزل دارند را به حداقل میزان ممکن کاهش داده و در صورت ضرورت به خروج از منزل از ناوگان حمل و نقل عمومی با اولویت ناوگان ریلی استفاده کنند.
براساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اکنون شاخص کیفیت در تهران ۱۴۲ و به عنوان ناسالم برای همه گروههای حساس است. به همین دلیل افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

  • نویسنده :
  • منبع :