19 دی: تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به لزوم حساسیت نسبت به ورود صنایع به قم گفت: مسئولان باید از ورود صنایع ناسازگار با شرایط این استان جلوگیری کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار مدیرعامل شرکت گاز قم، با بیان اینکه در زمینه آب، برق و گاز محدودیت هایی وجود دارد، افزود:‌ برخی از صنایع و کارخانجاتی که در استان آمدند با شاخص‌ها و خصوصیات قم سازگاری ندارند و باید تدبیری برای ادامه کار این صنایع اندیشیده شود.
وی در ادامه لزوم صرفه‌جویی درمصرف انرژی را ضروی دانست و گفت:‌ توجه جدی به صرفه جویی در سیره اهل بیت(ع)‌ مطرح است ما نیز که خود را پیرو آن بزرگواران می‌دانیم باید به مصرف بهینه به عنوان یک ارزش و تکلیف نگاه کنیم.
وی با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) این بانوی بزرگوار را اسوه همه دانست و اظهار کرد: زنان و مردان باید حضرت صدیقه کبری (س)‌ را چه در امور اجتماعی و چه در امور فردی سرمشق خود قرار دهند.
سعیدی گفت: آن حضرت با وجود اینکه امکانات مادی و معنوی زیادی در اختیار داشتند اما در مصرف دقت بالایی داشتند و به حداقل نیاز خود اکتفاء می‌کردند.
مدیرعامل شرکت گاز قم نیز درابتدای این دیدار با اشاره به اینکه قم نزدیک به ۵۰۰ هزار مشترک گاز دارد گفت: ۹۹.۵ درصد جمعیت شهری و ۹۹.۳ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز برخوردارند و مصرف این تعداد مشترک در زمستان دو الی ۳ برابر می‌شود و این موضوع سبب به صنایع است.
مرتضی خوش‌لهجه با بیان اینکه اولویت کشور گازرسانی به مصارف خانگی است، افزود: توصیه ما به مردم این است که با صرفه جویی در مصرف گاز در زمستان کمک کنند تا کمترین بحران در بخش صنایع رخ دهد.

  • نویسنده :
  • منبع :