19 دی: وزیر خارجه انگلیس عنوان کرد که هرگاه ایران اقدامات "غیرقابل قبولی" انجام دهد، انگلیس با تحریم به آن‌ها پاسخ خواهد داد.
به گزارش رویترز، جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه پس از نشست وزیران شورای اروپا در سخنانی گفت: اولویت اول ما جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است اما در موازات با آن به اقدام علیه این کشور و ارائه پاسخ هرگاه که اقدامات غیرقابل قبولی از آن‌ها سر بزند، ادامه خواهیم داد.
وی ادامه داد: ما کسانی که در این کارها دخیل بوده‌اند را تحریم کرده‌ایم. ما کسانی که به سرکوب معترضین در ایران می‌پرداختند را تحریم کردیم. ما به تلاش برای هدایت ایران به مسیر بهتر ادامه خواهیم داد.
پیش‌تر، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه دخالت‌ها در امور داخلی ایران و حمایت از آشوبگران گفته بود «امروز، کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحریم‌ها و محکومیت‌های بیشتری را علیه تهران به دلیل نقض حقوق بشر و حمایت از روسیه با هواپیماهای بدون سرنشین اتخاذ خواهند کرد».
گفتنی است امروز وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اعمال تحریم‌های جدید علیه اتحادیه اروپا، تحریم‌های جدیدی را هم علیه ۱۳ مقام و شخصیت و چهار نهاد انگلیسی از جمله رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بریتانیا، رئیس زندان دورهام، پایگاه نظامی منویث هیل و کمیته پارلمانی برای ایران آزاد اعمال کرد.



  • نویسنده :
  • منبع :