19 دی: وزیر صنعت و تجارت فدراسیون روسیه، ساخت هواپیماهای ۱۰۰ نفره را موتور محرک همکاری های ۲‌جانبه این کشور با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و گفت: تعامل شرکت های خصوصی و دولتی ۲ کشور ضرورت موفقیت در این بخش است.

اولِگ بوچارُف روز سه‌شنبه در آیین گشایش یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران در جزیره کیش با اعلام اینکه صنعت روسیه آماده همکاری مطمئن و راهبردی با جمهوری اسلامی است اظهار کرد: به همین دلیل اکنون روسای کارخانه‌های مهم صنعت هوایی و فضایی روسیه در نمایشگاه کیش حضور یافته اند.

وی با اشاره به توافقات ایران و روسیه برای ساخت هواپیمای ۱۰۰ نفره به صورت همکاری های مشترک اضافه کرد: این مشارکت می تواند موتور محرکه ارتباطات و همکاری های ۲ جانبه باشد و برای تحقق تمامی اهداف در این زمینه نیازمند حضور جدی و سرمایه گذاری شرکت های دولتی و خصوصیِ طرفین هستیم.

بوچارُف افزود: باید چندین همکاری ۲ جانبه با حمایت مالی بزرگ دولت‌ها نیز در این راستا انجام شود.بوچارُف افزود: باید چندین همکاری ۲ جانبه با حمایت مالی بزرگ دولت‌ها نیز در این راستا انجام شود. 

وی با بیان اینکه نمایشگاه حاضر در جزیره کیش فرصتی برای شناخت بهتر خواسته های ۲ طرف در این راستا است. یادآور شد: مدیرانی از اتحادیه هواپیمایی سازی روسیه (آواک)، موتور سازی اودکا، هلندیگ راشا هلی کوپتر، شرکت ساخت هواپیماهای غیر نظامی اورال در این نمایشگاه حاضر هستند تا با طرفین ایرانی دیدار و گفت و گو کنند. 

وزیر صنعت و تجارت فدراسیون روسیه همچنین از مسوولان ایرانی برای شرکت در نمایشگاه هوایی سال آتی میلادی روسیه در مسکو که ۲۰ تا ۳۰ ژانویه برگزار می شود دعوت کرد. 

۹۰ شرکت ایرانی و خارجی با هدف ارایه آخرین دستاوردهای زمینه صنعت هوای در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران در جزیره کیش حضور دارند. 

در این نمایشگاه ۸۰ شرکت داخلی و ۱۰ شرکت خارجی از کشور های روسیه، چین و اتیوپی آخرین دستاوردهای خود در زمینه صنعت هوایی را ۲۲ تا ۲۵ آذر به نمایش می گذارند.

  • نویسنده :
  • منبع :