19 دی: نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین از پیشنهاد به کارگیری رویکردی قهری برای حل‌وفصل برنامه هسته‌ای ایران انتقاد کرده و بر نهایی کردن مذاکرات وین به عنوان راهکاری بهتر تاکید کرد.
میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در واکنش به مقاله‌ای که به دفاع از اتخاذ «پلان B»[نقشه دوم] غرب در قبال مسئله هسته‌ای ایران پرداخته بود، در صفحه توییترش نوشت: راه بسیار بهتری وجود دارد و آن نهایی کردن مذاکرات وین و به توافق رسیدن بر سر احیای برجام[توافق هسته‌ای] است.
اولیانوف افزود: اگر آمریکا اراده سیاسی لازم را نشان دهد، این کار هنوز امکان‌پذیر است. صحبت‌های غیرمسئولانه درباره «پلان B» می‌تواند منجر به رخ‌دادها و تحولاتی بسیار منفی شود.
مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین که از مارس ۲۰۲۱ و با روی کار آمدن دولت جو بایدن در واشنگتن میان ایران، اعضای کمیسیون مشترک برجام و آمریکا آغاز شد، پس از طی روندی چندماهه، به دلیل مسائل حل‌نشده با وقفه مواجه شده و هنوز نتیجه ملموسی به دنبال نداشته است.
«پلان B» از پیشنهاداتی بود که در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا برای رسیدگی به مسئله هسته‌ای ایران مطرح شد و شامل اعمال فشار بیشتر، تحریم‌های اقتصادی و گزینه نظامی بود. این رویکرد مورد حمایت تندروهای آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی بود که در سال ۲۰۱۸ ترامپ را به خروج از توافق هسته‌ای تشویق کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :