19 دی: سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان گفت که در حال حاضر هیچ برنامه‌ریزی برای برگزاری مذاکرات احیای برجام انجام نگرفته است.
به گزارش خبرگزاری آناتولی، فرانسیسکا اوبرمایر معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بدون اشاره به کارشکنی‌های غرب در مذاکرات احیای برجام خواستار اراده سیاسی ایران برای حل مسائل باقی مانده با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد.
وی گفت: ایران باید پاسخ‌های فنی قابل قبولی بدهد که به اراده سیاسی نیاز دارد. اکنون زمان آن فرا رسیده است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران به گفت‌وگوهای خود در مورد این مسائل ادامه دهند.
اوبرمایر در ادامه تاکید کرد که نمی‌تواند پیش‌بینی کند، این گفت‌گوها نتیجه‌ای در بر داشته باشد.
این دیپلمات آلمانی همچنین گفت که در حال حاضر هیچ برنامه‌ریزی برای برگزاری مذاکرات ایران، آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان برای احیای برجام صورت نگرفته است.
فرانسیسکا اوبرمایر خاطر نشان کرد که در حال حاضر "هیچ نقطه شروعی" برای از سرگیری چنین مذاکراتی وجود ندارد.
به گزارش ایسنا، این اظهارات در حالی بیان شده است که یک هیات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ریاست ماسیمو آپارو، معاون پادمانی رافائل گروسی مدیرکل آژانس اتمی روز دوشنبه برای ادامه رایزنی‌ها با مقامات جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده بود.
ماسیمو آپارو در طول این سفر یک روزه علاوه بر مذاکرات با هیات ایرانی مرکب از معاون بین‌الملل، حقوقی و مجلس وزارت امور خارجه و مدیر کل خلع سلاح و امنیت بین‌الملل وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.
معاون پادمانی مدیرکل آژانس اتمی و هیات همراه او همچنین با محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران نیز دیدار و ملاقات کردند.
در جریان این مذاکرات طرفین علاوه بر موضوعات پادمانی؛ در زمینه همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک آتی به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.

  • نویسنده :
  • منبع :