19 دی: سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد: برجام در حال حاضر در اولویت ما نیست.
جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره اظهارات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره برجام تاکید کرد که بازگشت به این توافق در حال حاضر اولویت واشنگتن نیست.
روز گذشته یک ویدئو از جو بایدن منتشر شد که در آن در پاسخ به سوال فردی که از او می‌خواهد برجام را مرده اعلام کند، جواب منفی می‌دهد و می‌گوید: مُرده اما نمی‌توانیم اعلام کنیم. دلایل زیادی دارد، داستانش طولانی است.
به نظر می‌رسد این ویدئو که ابتدا در توئیتر منتشر شد متعلق به ۵۰ روز پیش بوده است.
پایگاه خبری آکسیوس بعدتر در خبری تایید کرد که این ویدیو متعلق به حاشیه گردهمایی انتخاباتی در چهارم نوامبر است.
بنابر گزارش یورو نیوز، جان کربی روز سه‌شنبه در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد این ویدئو گفت: اظهارات رئیس جمهور کاملاً با آنچه ما در مورد برجام می‌گوییم، مبنی بر این‌که در حال حاضر اولویت ما نیست، مطابقت دارد.
وی با پرهیز از به کار بردن همان عبارت نهایی که بایدن بیان کرد، اظهار داشت: ما انتظار نداریم در آینده نزدیک توافقی اتفاق بیفتد.
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا افزود: در حال حاضر هیچ پیشرفتی در رابطه با توافق ایران در حال وقوع نیست. پیشرفتی در آینده نزدیک را پیش‌بینی نمی‌کنیم. این تمرکز ما نیست. 
کربی همچنین تصریح کرد: تا آنجا که من می دانم، هیچ کس صحت [ویدئو] را زیر سوال نمی برد. فکر نمی‌کنم در مورد آن تحقیق کنیم.

  • نویسنده :
  • منبع :