مدیر حوزه‌های علمیه، در پاسخ به پیام شجاعانه «شیخ منیب الرحمن» مفتی اعظم پاکستان در محکوم کردن تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در شرایط بحرانی کنونی و شیوع ویروس کرونا، از این پیام قدردانی کرد.

در پیام آیت الله علیرضا اعرافی آمده است: در ایامی که حادثه ناگوار انتشار ویروس کرونا مایه رنج و مصیبت کشورها و ملت ها و موجب غم و اندوه عالمان و حوزه های علمیه شده است، پیام جناب عالی در محکومیت تحریم های ظالمانه امریکا علیه ایران اسلامی که حتی از ارسال داروها به ملت ایران هم دریغ می کنند، موجب تقدیر و تشکر گردید و نشان از شجاعت، اخوت اسلامی و ایمانی جناب عالی و همدلی علمای پاکستان و بصیرت دنیای اسلام دارد.

این پیام حاکی است: حوزه های علمیه و بزرگان دین در قم و ایران ضمن ابراز همدردی با مصیبت دیدگان و آسیب زدگان از پیروان همه ادیان وهمه ملت های جهان، آرزوی دوری همه بلاها و نابسامانی ها از جهان و رحمت الهی برای جان‌باختگان و شفای عاجل برای بیماران را از خداوند منان دارد و از عالی‌جناب و همه علمای سنی و شیعه پاکستان و مدارس دینی و تلاشگران و دولت و ملت پاکستان که برای وحدت هرچه بیشتر ۲ کشور ایران و پاکستان همدلی و همکاری می نمایید صمیمانه متشکرم.

در این پیام بیان شده است: حوادث و بلایای طبیعی در منطق ادیان آسمانی پدیده هایی هشداردهنده برای آزمون بشر، زمینه ساز تکامل و تعالی انسان، مایه بصیرت نسبت به مبدا و معاد، فرصتی برای سنجش و تجلی خصلت‌های انسانی و اجتماعی و شکوفایی روح همدلی، ایثار و فداکاری جامعه انسانی است.

در این پیام ذکر شده است: حوزه علمیه قم به تاسی از رهبری معظم و مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم، مبنای مواجهه خود در این بحران را اهتمام به نظرات کارشناسی و توصیه های علمی و بهداشتی، تبیین صحیح، عقلانی و حکیمانه ابتلائات، پرهیز از دوقطبی غیرواقعی علم و دین، توسعه پژوهش‌های ناظر به معالجه آسیب ها و معضلات اجتماعی، استمرار شور و نشاط اجتماعی و اقتصادی، تقویت همبستگی اجتماعی و تحکیم امید، عزم، اراده، آرامش، مهربانی و خلاقیت در جامعه، تحکیم مبانی اعتقادی و توجه به ضرورت تزکیه نفس و صیانت جامعه از ناهنجاری ها و آلودگی ها و نیز توجه به قدرت لایزال خداوند متعال و اهتمام به دعا و تضرع در پیشگاه خداوند قرار داده است.

در این پیام آمده است: روحانیت شیعه همواره بر ارادت و پیمان خود با خداوند و پیامبر مکرم اسلام(ص) و اهل بیت مطهرش(ع) و خدمت به انسانیت ایستاده اند و خواهند ایستاد و با الطاف الهی، این روزها در جمهوری اسلامی ایران شاهد جلوه های وصف ناشدنی از حرکت های داوطلبانه و همدلی ها و همکاری های گسترده دولت و ملت ومردم  و وحدت اسلامی از همه گروه ها و ادیان و مذاهب و پرستاران و پزشکان و کادر درمان و جوانان ودانشجویان و نخبگان دانشگاهی  و روحانیت و حوزه های علمیه وبزرگان دین و طلاب علوم دینی و جوانان امدادگر هستیم و بر این پیوند آسمانی افتخار می کنیم.

در این پیام تاکید شده است: متاسفانه در این ایام سخت که بر همه امت اسلامی به‌ویژه مردم ایران سپری می گردد، استبار جهانی اقدام به تنگ تر نمودن دایره تحریم ها بر ملت ایران نموده اند،  امیدواریم با توکل بر ساحت ربوبی و توسل به ارواح مقدس حضرات معصومین(ع) و با تکیه بر توان و اراده و ایمان اسلامی و همدلی و همکاری همه امت سربلند اسلامی بتوانیم از این صحنه دشوار نیز موفق و عزیز و با عافیت عبور کنیم.

در این پیام آمده است: لازم می دانم عرض نمایم که حوزه های علمیه ایران مصر است تا نظامات علمی و آموزشی و تربیتی حوزه با این حوادث، توقف و عقبگرد نکند و از همه ابزارها و فناوری‌ها به ویژه ظرفیت فضای مجازی و غیرحضوری و روش‌های نوین برای تداوم پویایی حوزه ها بهره بگیرد و تلاش می نماید اصل بازآفرینی حوزه درفضای مجازی را تحقق بخشد. بحمدالله حوزه با شتاب به این سمت حرکت کرده و اکنون بخش عمده آموزش‌های حوزوی حتی برخی از درس های سطوح عالی و درس خارج در فضای مجازی در حال اجراست.

این پیام حاکی است: از خداوند متعال می خواهم کشورهای اسلامی و نخبگان و عالمان مسلمان و مراکز و مجامع علمی و دینی را از جمیع بلیات ارضی و سماوی مصون و محفوظ داشته و فرصت را مغتنم دانسته و آمادگی حوزه های علمیه ایران در ارتباط و همکاری با اتحاد تتظیم المدارس و مدارس و حوزه های ان را مجددا اعلام می‌دارم.

به گزارش ایرنا، «مفتی منیب الرحمان» مفتی اعظم پاکستان و رئیس حوزه‌های علمیه اهل تسنن این کشور روز دوشنبه در صفحه رسمی توییتر خود در پیامی، رویکرد دوگانه و ضدبشری دولت ترامپ در قبال جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد و گفت: ما خواستار پایان محاصره اقتصادی ایران از سوی آمریکا هستیم.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا