19 دی: جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری ۶ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در شهر قم اعلام شد.
حجت الاسلام و المسلمین علی لقمان پور ظهر پنجشنبه در جلسه هماهنگی تشییع شهید گمنام دوران دفاع مقدس اظهار داشت: تشییع ۳۰۰ شهید گمنام در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در سراسر کشور برگزار می‌شود که ۶ شهید گمنام دوران دفاع مقدس نیز در شهر قم تشییع و خاکسپاری خواهند شد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم بیان داشت: مسئول اجرای برگزاری مراسم تشییع شهدای گمنام، سپاه امام علی بن ابیطالب قم است و این مراسم به صورت زنده از رسانه ملی پخش خواهد شد و از عموم مردم قم برای حضور در این مراسم به منظور تجدید بیعت با شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس و آرمان‌های انقلاب اسلامی دعوت به عمل می‌آید.
تشییع شهدا یکی از فرصت‌های مناسب در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب قم نیز گفت: مراسم تشییع شهدا یکی از فرصت‌های مناسب در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و امیدواریم که با حضور انقلابی مردم قم شاهد بازتاب شایسته‌ای از این مراسم در سطح ملی باشیم و مداحان انقلابی در این مراسم اشعار و شعارهای انقلابی و ضد استکباری سر دهند و پیام شهدا را به جامعه برسانند.
سردار مهدی کبیری پور افزود: مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام در استان قم روز سه شنبه هفته آینده در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از ساعت ۸:۳۰ از حرم مطهر حضرت معصومه (س) به سمت خیابان ارم و از آنجا به سمت خیابان شهدا و در نهایت به سمت میدان جانبازان تشییع می‌شود.
وی بیان داشت: در میدان جانبازان پیکرهای مطهر دو شهید جهت خاکسپاری به مجتمع فرهنگی نور در نیروگاه و همچنین مرکز آموزشی امامت نیروی دریایی سپاه واقع در بلوار شهید خداکرم انتقال و دو شهید دیگر نیز به پایگاه زرهی والفجر و پژوهشگاه اسلامی امام صادق (ع) منتقل می‌شوند.
جانشین فرمانده سپاه قم ادامه داد: مراسم تشییع دو شهید گمنام دیگر از میدان جانبازان تا بلوار شهید صدوقی ادامه خواهد یافت و از آنجا پیکر یکی از شهدای گمنام جهت خاکسپاری در دانشگاه فرهنگیان به شهرک مهدیه منتقل خواهد شد و پیکر آخرین شهید گمنام نیز به مرکز آموزشی بنت الهدی در پردیسان منتقل می‌شود.
مجتمع فرهنگی نور اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم واقع در نیروگاه، مجتمع آموزش عالی بنت الهدی واقع در پردیسان، پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) واقع در خیابان شهید محلاتی، گردان زرهی والفجر قم واقع در جاده قدیم، مرکز آموزش نیروی دریایی امامت سپاه واقع در بلوار شهید حاج خداکرم، پردیس برادران دانشگاه فرهنگیان قم جنب شهرک مهدیه از جمله مراکزی است که هر یک میزبان شهید گمنام خواهند بود.

  • نویسنده :
  • منبع :