19 دی: مدیرکل گمرکات استان قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه، ارزش صادرات قم به ۲۶۳ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۳۶۱ دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال‌قبل ۲۸.۵ رشد داشته‌است.

اسفندیار دریکوندی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: این حجم صادرات در قالب ۶ هزار و ۳۵۱ اظهارنامه و به وزن ۲۹۵ هزار و ۴۰۳ تُن از طریق گمرکات استان قم به مقصد کشورهای هدف انجام شده‌است.
وی با اشاره به حرکت رو به رشد اقتصاد قم در حوزه صادرات، افزود: آمار صادرات قم طی ۹ ماه گذشته علاوه بر رشد ارزش دلاری از نظر تعداد اظهارنامه و وزن نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: کالاهای صادراتی قم بسیار متنوع و در بخش‌های مختلف قابل دسته‌بندی است که از جمله آن می‌توان به انواع مواد غذایی تا شمار زیادی از محصولات صنعتی و لوازم خانگی اشاره کرد.
دریکوندی با اشاره به این که از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه کالاهای تولید شده در استان قم به بیش‌از ۳۵ کشور جهان صادر شده‌است، گفت: کشورهایی همچون عراق، افغانستان،‌ امارات، ترکیه، پاکستان، ترکمنستان،‌ سوریه، روسیه، آذربایجان و ازبکستان، عمده مقاصد کالاهای صادراتی استان قم هستند.
وی افزود: در زمینه واردات نیز طی ۹ ماه سپری شده از سال‌جاری،‌ ۲۶۷ میلیون و ۹۸۱ هزار و ۵۱۷ میلیون دلار کالا در قالب ۲ هزار و ۵۱۲ اظهارنامه و به وزن ۵۱ هزار و ۳۹۱ تُن از طریق گمرکات استان قم وارد کشور شد که بیشتر حجم آن را کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و تجهیزات مورد استفاده در واحدهای تولیدی تشکیل می‌دهد.

  • نویسنده :
  • منبع :