19 دی: خانم مائو نینگ سخنگوی وزارت امورخارجه چین گفت: ایران صداقت و حسن نیت خود را درخصوص توافق برای از سرگیری اجرای برجام نشان داده است و دیگر طرفها نیز باید همین مسیر را در پیش بگیرند، تصمیمی صحیح اتخاذ کنند، گام های سازنده بردارند و از گره زدن موضوع هسته ای ایران به مسائل دیگر پرهیز کنند.
به گزارش تارنمای رسمی وزارت امور خارجه چین، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور تاکید کرد همه طرفهای مرتبط با توافق هسته ای ایران (برجام) باید متعهد به ادامه گفت و گو  باشند و تلاش های دیپلماتیک را برای بازگرداندن این توافق روی ریل اصلی در کوتاه ترین زمان ممکن، سرعت بخشند.
مائو نینگ گفت تمامی طرفهای مرتبط با توافق هسته ای ایران باید به گفت وگو و مذاکره متعهد باشند.
وی با بیان این که مذکرات احیای برجام در مرحله نهایی قرار دارد، گفت: با وجود پیچیدگی ها و چالش های پیش روی این مذاکرات، همچنان امید برای رسیدن به توافق وجود دارد.
این سخنگو تاکید کرد: ایران صداقت و حسن نیت خود را درخصوص توافق برای از سرگیری اجرای برجام نشان داده است و دیگر طرفها نیز باید همین مسیر را در پیش بگیرند، تصمیمی صحیح اتخاذ کنند، گام های سازنده بردارند و از گره زدن موضوع هسته ای ایران به مسائل دیگر پرهیز کنند تا روند مذاکرات در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه مطلوب برسد.
مائو نینگ افزود: چین به همکاری با همه طرف های مرتبط با مذاکرات برجام باهدف حل دیپلماتیک موضوع هسته ای ایران، محافظت از رژیم منع اشاعه تسلیحات هسته ای و حفظ صلح و ثبات در خاورمیانه ادامه خواهد داد.
به گزارش ایرنا، چین بارها موضع خود را درخصوص توافق برجام مبنی بر ضرورت ادامه تلاش های دیپلماتیک با هدف اجرای موثر این توافق بیان کرده است.
همچنین، پکن بارها تاکید کرده است که آمریکا عامل مشکلات و مسائل پیش آمده در ارتباط با برجام است.

  • نویسنده :
  • منبع :