19 دی: مدیرعامل شرکت گاز استان قم از قطع گاز ۶۰ کوره آجرپزی در استان قم خبر داد و گفت: نیروگاهها و صنایع بزرگ مانند سیمان می‌بایست از سوخت جایگزین برای مصارف خود استفاده کنند و سایر صنایع مانند کوره‌های ذوب فلزات و ریخته‌گری‌ها می‌توانند با کاهش ۵۰ درصدی مصرف گاز خود، همچنان به فعالیت ادامه دهند.
مدیرعامل شرکت گاز استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه کوره‌های سنتی آجرپزی استان تا اطلاع بعدی امکان فعالیت نخواهند داشت، اظهار داشت: تلاش مجموعه شرکت ملی گاز ایران بر این است تا با اولویت بندی در خصوص محدودیت گازرسانی به صنایع و کارخانجات پرمصرف، هیچ‌گونه مشکلی برای مصارف بخش خانگی رخ ندهد.
خوش‌لهجه با بیان این که در بحث گازرسانی، بخش خانگی در صدر اولویت‌ها قرار دارد، خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن شرایط، مجموعه‌های تصمیم گیرنده در فصل سرد سال ناچارند تا برای ایجاد وضعیت پایدار در بخش خانگی، گازرسانی به برخی کارخانجات و صنایع را محدود کنند.
وی با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی در مصرف انرژی به خصوص در فصل سرد سال اظهار کرد: در این فصل به دلیل افزایش مصرف گاز، لزوم مدیریت مصرف و استفاده بهینه از گاز، بیش از پیش احساس می‌شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به افزایش ۳/۷ درصدی مصرف گاز استان قم در نه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، تصریح کرد: عدم مصرف بهینه، تلفات بالای گاز و عدم توسعه متناسب با مصرف میادین گازی، باعث شده است تا شبکه توزیع گاز کشور در این روزهای سرد با خطر اُفت فشار مواجه شود.

  • نویسنده :
  • منبع :