19 دی: یکی از مراجع تقلید گفت: در اجتماع بزرگ حج ضمن ایجاد وحدت و همدلی بین مسلمانان باید مسائل و مشکلات جهان اسلام مورد بحث قرار بگیرد.
آیت الله حسین نوری همدانی روز پنجشنبه در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در سخنانی با تقدیر از زحمات و فعالیت های صورت گرفته، حج ابراهیمی را فرصت مناسبی برای ارتباط و پیوند میان مسلمانان دانست.
آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: اجتماع عظیم مسلمین از سراسر جهان در سرزمین وحی آن هم در زمان معین ویژگی مهم حج است که با ایجاد وحدت و همدلی در این اجتماع بزرگ باید مسائل و مشکلات جهان اسلام مورد بحث و گفت و گو قرار بگیرد.
مرجع تقلید شیعیان در ادامه نقش علما و اندیشمندن مسلمان در رفع نابسامانی های امت اسلامی را بسیار برجسته دانست و تصریح کرد: نقش علما و اندیشمندان اسلامی در آگاه نمودن مسلمانان نسبت به اوضاع کنونی جهان بسیار مهم است، باید در این ایام مسلمانان را بیدار و از نقشه های دشمنان آگاه کرد.
وی همچنین رضایت مردم در ایام حج را نشانه مدیریت کارآمد سازمان حج و زیارت دانست و افزود: باید تمام سعی خود را در خدمات رسانی به کار ببرید تا شرایط مطلوبی در این سفر معنوی برای حجاج ایرانی مهیا شود و این فریضه به احسن وجه صورت گیرد.

  • نویسنده :
  • منبع :