در هفته گذشته ۳ هزار کودک با علائم بیماری‌های تنفسی و ویروسی به مرکز درمانی حضرت معصومه (س) مراجعه کردند. ️
سرمقاله ۱۹ دی شماره ۳۶۰۷ مورخه ۱۰ دی‌ماه ۱۴۰۱ با عنوان «در قم چه خبر است؟» به قلم مرتضی داستانی بدین شرح است:

دیروز خبری به نقل از سرپرست معاونت درمان علوم پزشکی قم منتشر شد که نشان از یک فاجعه بزرگ بهداشتی و زیست محیطی به همراه بی‌تفاوتی مسئولان استان دارد. خبر این بود: در هفته گذشته ۳ هزار کودک با علائم بیماری‌های تنفسی و ویروسی به مرکز درمانی حضرت معصومه (س) مراجعه کردند. ️ تاکنون تست کرونای هیچ یک از کودکان بیمار و این شش کودک فوت شده، مثبت گزارش نشده است.
اینکه چه تعداد از کودکان مبتلا شده به این بیماری به مراکز دیگر درمانی به درمانگاه‌ها و مطب‌ها مراجعه کرده‌اند قطعاً آماری در دست نیست. ولی بی‌تردید بیش از آمار مراجعه به تنها بیمارستان کودکان قم است؛ که اگر جمع زده شود عمق فاجعه بیشتر مشخص می‌شود.
مجید محبی هم‌چنین با اشاره به فوت شش کودک در هفته گذشته در قم گفت: این کودکان در سنین و با بیماری‌های مختلف در مرکز تخصصی کودکان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بستری بودند. ️
وی افزود: این فوتی‌ها دارای بیماری با علائمی نظیر تشنج‌های مکرر، سرطان خون و کم‌خونی شدید، نارسایی حاد کبدی و شوک سپتیک و دو نفر هم با علائم تنفسی بودند.
معاونت درمان علوم پزشکی قم هیچ اشاره‌ای به نوع بیماری و ویروسی که کودکان قم به آن مبتلا شده‌اند، نکرد!
روز ۲۲ آذرماه هم به دلیل مسمومیت تنفسی، ۵۱ نفر از دانش آموزان هنرستان دخترانه نور راهی بیمارستان شدند که علت این حادثه تاکنون اعلام نشده است. این مسمومیت تنفسی در برخی مراکز آموزشی دیگر هم اتفاق افتاده بود
از سوی دیگر در خبرها آمده بود فردی ناشناس سوار بر موتورسیکلت به دو طلبه شلیک کرده و متواری شده است. آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در تماسی با سردار میر فیضی فرمانده انتظامی استان قم، حادثه پیش آمده برای دو طلبه را پیگیری کرده بود.
روز 27 آذر نیز روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم شامگاه یکشنبه اعلام کرد که پیش از ظهر امروز چهار روحانی بر اثر برخورد شیء نوک تیز توسط افراد ناشناس مجروح شده‌اند.
در هفته‌های اخیر در برخی شبکه‌های اجتماعی و محافل خبری عنوان می‌شد استاندار قم قرار است تغییر کند.



  • نویسنده :
  • منبع :