19 دی: استاندار قم گفت: از ابتدا رویکرد استان در طرح نهضت ملی مسکن، ساخت ترکیبی مسکن به صورت آپارتمانی و ویلایی مدنظر بوده است و همین رویکرد ادامه خواهد یافت.
سید محمدتقی شاهچراغی روز شنبه در جلسه شورای تأمین مسکن استان قم، اظهار کرد: مراحل ساخت نهضت ملی مسکن باید مطابق بر نقشه و کمیسیون ماده ۵ طی شود.
وی ادامه داد: باید تمام نکات در نقشه اولیه دیده شود تا پس از طراحی و ساخت، ساختمان‌ها وارد کمیسیون ماده ۱۰۰ که برای تخلفات بنا بوده، نشوند.
استاندار قم با اشاره به اینکه مسکن یک نیاز ضروری و اولویت‌دار است، مطرح کرد: دولت نیز بر این موضوع تأکید دارد و در قم نیز این موضوع دنبال می‌شود.
وی با بیان اینکه رویکرد دولت در هر استان متناسب با شرایط همان استان است، عنوان کرد: از ابتدا رویکرد استان قم ساخت ترکیبی مسکن آپارتمانی و ویلایی مدنظر بوده است و همین رویکرد ادامه خواهد یافت.
شاهچراغی با اشاره به اینکه باید ساخت مسکن در محدوده زمین ۵۶۰ هکتاری پردیسان سرعت بگیرد، خاطرنشان کرد: باید راه و شهرسازی رویکردی را در پیش بگیرد تا تعاونی‌ها هم پای کار احداث مسکن بیایند.
وی با تأکید بر اینکه در استان کسی مخالف ویلایی سازی نیست، تصریح کرد: راه و شهرسازی موظف است تعاونی‌هایی که انگیزه داشته و توانایی لازم ساخت مسکن را دارند را به نهضت ملی مسکن وارد کند.
استاندار قم با اشاره به اینکه تأخیر در شروع ساخت مسکن ملی استان به صلاح مردم بود، یادآور شد: در مدتی که تأخیر شد، تمام موارد ساخت، کیفیت، خدمات و غیره مورد بررسی قرار گرفت و در جمع‌بندی نهایی به نفع مردم تصمیم گرفته شد.
شاهچراغی با اشاره به بحث مسکن کارگری، ابراز کرد: نزدیکی مسکن به محل کار دارای تهدیدها و فرصت‌هایی است که باید تمام آن بررسی شود.
وی ادامه داد: باید جلسات بررسی بیش‌تری برای احداث مسکن کارگری برگزار شود ولی رویکرد اصلی سمت جاده قدیم قم-تهران باشد.
استاندار قم با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت‌های مختلف در راستای احداث مسکن استفاده کرد، اظهار کرد: گروه‌های مختلفی ازجمله خبرنگاران، تعاونی‌ها و غیره شرایط ثبت‌نام مسکن را داشته و تائید شده‌اند که درخواست دارند قطعه زمین آن‌ها مشخص شود تا خودشان مراحل ساخت را جلو ببرند.
وی اضافه کرد: این موضوع مورد تأکید مجموعه مدیریت استان نیز است، چراکه درگذشته نیز وجود داشته و تجربه موفقی به یادگار گذاشته است.
شاهچراغی در پایان تأکید کرد: باید ظرف مدت یک ماه آینده تا برگزاری جلسه آینده، زمین‌های اختصاصی برای ساخت مسکن ویلایی مشخص و تائید شود.
مصوبات سفر رئیس‌جمهور اولویت ساخت مسکن در قم است
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم نیز در این جلسه اظهار کرد: در ساخت مسکن ملی، اولویت ما مصوبات سفر رئیس‌جمهور است و مطابق این مصوبات باید اقدام شود.
ابراهیم معتمدی با اشاره به اینکه باید قیمت نهایی ساخت مسکن برای مردم مشخص شود، عنوان کرد: مردم و متقاضیان برای برنامه‌ریزی پرداخت‌ها باید ابتدا از شیوه و مبلغ پرداخت‌ها مطلع شوند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه شهرداری باید همکاری بیش‌تری به خصوص در محدوده پردیسان داشته باشد، مطرح کرد: اگر شاهد تغییر رویه نباشیم مراحل احداث مسکن و رفع مشکلات پردیسان با چالش‌هایی روبرو خواهد شد.
وی ادامه داد: کارگروهی متشکل از مسکن و شهرسازی، بنیاد مسکن، نظام‌مهندسی، شهرداری و غیره برای نهضت ملی مسکن تشکیل‌شده که باید بسیاری از مشکلات و چالش‌ها را در همین کارگروه رفع کنند.
معتمدی طرح احداث مسکن کارگری را مدنظر قرار داد و افزود: در این طرح جمع‌بندی‌های انجام‌شده را برای زمین‌های شمال منطقه ۳ انجام داده‌ایم.

  • نویسنده :
  • منبع :