19 دی: همزمان با روز جهانی مقاومت و سومین سالگرد شهادت مظلومانه سردار قاسم سلیمانی، آیین پیاده‌روی و راهپیمایی به طرف مسجد جمکران عصر سه‌شنبه با حضور جمعی از مردم، زائران و منتظران امام زمان(عج) در قم برگزار شد.
راهپیمایان در ابتدا با تجمع در ابتدای بلوار پیامبر اعظم(ص)، در حالیکه تمثال‌های حضرت امام(ره)، رهبر معظم انقلاب، سردار سلیمانی، پرچم‌های جمهوری‌اسلامی و بیرق‌های رنگارنگ مزین به اسامی مبارک اهل‌بیت(ع) را در دست داشتند، به سمت مسجد جمکران حرکت کردند.
آنان ضمن سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس، مرگ بر آل سعود، مرگ بر منافق، همچنین ندای لبیک یا مهدی و لبیک یا خامنه‌ای و محکوم کردن توطئه‌های استکبار و مزدوران خائن، با آرمان‌های انقلاب‌اسلامی، شهیدان و ولایت فقیه تجدید پیمان کردند.
همچنین گروهی از مردم نیز در قالب کاروان خودرویی و موتوری، با حرکت به سمت مسجد جمکران یاد و نام سردار سلیمانی و همرزمان شهیدش را گرامی داشتند.
مردان، زنان و اقشار گوناگون حاضر در این آیین معنوی، با حضور در صحن جامع امام مهدی مسجد جمکران، دعای فرج امام عصر را زمزمه کردند.
در این آیین تعداد زیادی موکب برای پذیرایی و ارائه خدمات فرهنگی به زائران به‌ویژه کودکان و نوجوانان و آشنایی آنها با سیره و سبک زندگی سردار سلیمانی برپا شده بود.
سیزدهم دی‌ماه ۹۸ در حمله موشکی پهپادهای آمریکایی به ۲ خودرو در فرودگاه بغداد، سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ابومهدی المهندس معاون نیروی مردمی عراق و همراهانشان مورد هدف قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.

  • نویسنده :
  • منبع :