19 دی: مدیرعامل شرکت گاز استان قم گفت: از ابتدای آذر ماه امسال تاکنون ۷۵۷ بار نیز برای مراکز پرمصرف این ادارت و سازمان‌ها اخطار قطع صادر شده و گاز بیش از ۴۰ اداره، سازمان و بانک پرمصرف قطع شده است.
مرتضی خوش‌لهجه مدیرعامل شرکت گاز استان قم،با اشاره به طرح پایش دمای ادارات و اماکن عمومی عنوان کرد: در این طرح که از ابتدای آذر ماه امسال آغاز شده؛ تاکنون ۵۶۸۶ بار دمای ادارات، سازمان‌ها و بانک‌ها پایش و ۷۵۷ بار نیز برای مراکز پرمصرف این ادارت و سازمان‌ها اخطار قطع صادر شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان قم با بیان این که در این طرح تاکنون گاز بیش از ۴۰ اداره، سازمان و بانک پرمصرف قطع شده است، تصریح کرد: بر اساس ابلاغیه رسمی وزارت کشور، تمامی ادارات، بانک‌ها، مراکز فرهنگی، آموزشی و سایر اماکن عمومی که دمای محیط آن‌ها بیش از دمای آسایش یعنی ۱۸ درجه سانتی‌گراد باشد؛ پرمصرف محسوب می‌شوند.
خوش لهجه با بیان این که شرکت گاز استان قم برخورد با مشترکان پرمصرف را از ادارات دولتی و بانک‌ها آغاز کرده است،بیان کرد: البته لازم است تاکید شود که هیچ قطع گازی بدون اخطار کتبی قبلی انجام نمی‌شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان قم افزود: ادارات و اماکن دولتی که از این مصوبه تخطی کنند، در مرحله نخست گاز آن‌ها به مدت ۲۴ ساعت و در صورت تکرار به مدت یک هفته قطع خواهد شد.
خوش‌لهجه همچنین تاکید کرد که در این طرح، تمامی مراکز و اماکن یاد شده مکلف هستند موتورخانه‌های ساختمان‌های خود را یک ساعت قبل از اتمام کار تا یک ساعت قبل از شروع کار در روز بعد خاموش نمایند.
مدیرعامل شرکت گاز استان قم توجه به معماری ساختمان در هنگام طراحی و ساخت را گامی اساسی برای مقابله با اتلاف انرژی دانست و در این باره توضیح داد: همچنین استفاده از قاب پنجره با عایق حرارتی بالا، درزبندی مناسب در، پنجره و نورگیرها، استفاده از شیشه‌های دوجداره برای پنجره و نصب پرده‌های ضخیم، تاثیر زیادی در حفظ دمای آسایش ساختمان خواهد داشت.

  • نویسنده :
  • منبع :