19 دی: رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)‌ گفت: هدف شهید سلیمانی اعتلای اسلام در جهان و حمایت از مظلومان عالم بود و بر همین اساس برنمی‌تافت مستکبران بر مستضعفان سلطه داشته‌ باشند.
آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی روز چهارشنبه در همایش سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی در سالن همایش‌های امامزاده سید علی(ع) قم، بیان داشت: شهید سلیمانی معتقد بود اسلام باید در همه زمینه‌ها در اوج قدرت باشد و بر همین اساس هرجا نیاز بود برای اعتلای اسلام حضور پیدا می‌کرد.
وی افزود: اگر می‌بینیم این شهید عزیز در نیروی قدس با همراهی رزمندگانی که خود پرورش داده‌است در برابر توطئه‌های جهانی در منطقه ایستادگی و نقشه آنان را خنثی کرد، هدفش اعتلای اسلام بوده‌است، چرا که اگر دشمنان بر مسلمانان مسلط می‌شدند، چیزی از اسلام و دین باقی نمی‌گذاشتند.
وی ادامه داد: برخی می‌گویند فلسطین و عراق و سوریه به ما چه ربطی دارد،‌ این افراد با حقیقت موضوع جهاد آشنا نیستند و آن را تنها به دفاع در برابر دشمن در مرزهای کشور خلاصه می‌کنند، در حالی که قرآن کریم آیات زیادی در خصوص جهاد دارد و بر مسلمانان است هرجایی که اسلام در خطر باشد بر اساس شرایط و امکاناتی که دارند، وارد میدان شوند.
فاضل لنکرانی با اشاره به این که دشمن می‌داند اگر مسلمانان با موضوع جهاد آشنا باشند در برابر توطئه‌های آنان آرام نمی‌گیرند، گفت: زمانی در یکی از کشورهای منطقه قرآنی را برای استفاده در مدارس چاپ کرده‌ بودند که آیات جهادش حذف شده بود اما این توطئه به دلیل وجود هزاران نسخه از قرآن‌ با آیات کامل به نتیجه نرسید.
وی بیان داشت: پس از آن دشمنان به سراغ تحریف جهاد آمدند و داعش را ایجاد کردند که به مردم بگویند جهاد یعنی کشتن بی‌گناهان،‌ دشمن یک چنین هدف شومی را برای از بین بردن اسلام و دین در سر داشت، شهید سلیمانی هدف این توطئه را به خوبی فهمید و وارد میدان شد و اجازه نداد دشمنان بر مسلمانان مسلط شوند.
وی ادامه داد: شهید سلیمانی در راستای نشان دادن حقیقت دین به جهانیان تلاش کرد و در مسیر جهاد خود اخلاص و تقوای کامل داشت، او برای رضایت خداوند متعال می‌کوشید و در این راه به دنبال هیچ‌گونه پست و مقام دنیایی نبود، همچنان که بر سر مزارش تنها «سرباز ولایت» نوشته شد.
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این که تبیین افکار و اندیشه‌های شهید سلیمانی از مهمترین وظایف مراکز علمی است، گفت: شهید سلیمانی بر اساس آموزه‌های مکتب اهل بیت(ع) و اعتقادی که به راه امام راحل(ره) و رهبر معظم انتقلاب داشت، به مردم عشق می‌ورزید و دنبال جذب و رشد افراد بود،‌ در طرف مقابل همه مردم نیز او را دوست داشتند و این گونه ارتباط از جمله مسائلی است که در متن دین ما به آن اشاره شده‌است.
وی با اشاره به توصیه شهید سلیمانی مبنی بر لزوم حفظ و حراست از ایران در برابر توطئه‌ها، افزود: او به عنوان دیده بانی بصیر می‌دید که دشمنان با همه امکانات برای نابودی اسلام و ایران‌،‌ توطئه می‌کنند و در همین راستا با همت قوی خود در برابر دشمنان ایستاد و لزوم مقاومت در برابر مستکبران را به الگویی جهانی تبدیل کرد و ما به داشتن چنین سرداری افتخار می‌کنیم.
حجت الاسلام و المسلیمن عباس اسکندری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم نیز در این همایش پیرامون شهید سلیمانی گفت: هرجا نام حاج قاسم به میان آید،‌ فرصت برای جمع شدن عاشقان مکتب شهادت فراهم می‌شود، این شهید عزیز در تمام اعمال و رفتار خود اخلاص و تقوا داشت و بر اساس رضایت خداوند متعال عمل می‌کرد و خود را سرباز ولایت می‌دانست.
سیزدهم دی‌ماه ۹۸ در حمله موشکی پهپادهای آمریکایی به ۲ خودرو در فرودگاه بغداد، سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ابومهدی المهندس معاون نیروی مردمی عراق و همراهانشان مورد هدف قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.

  • نویسنده :
  • منبع :