19 دی: سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس در بیانیه‌ای نوشت: اقدام نشریه شارلی ابدو طبق اصول و موازین حقوق بین‌الملل نه تنها با اصل آزادی بیان قابل توجیه نیست بلکه هتک حرمت شخصیت‌ها و ملت‌ها و راه‌اندازی کارزار دروغ‌پراکنی و نفرت افکنی و مصداق بارز نقض حقوق بشر است.
نشریه شارلی ابدو در پی اقدام سخیف خود مبنی بر راه‌اندازی یک مسابقه بین‌المللی برای رسم کاریکاتور، ویژه‌نامه ۱۴ دیماه ۱۴۰۱ خود را با تصاویری به شدت موهن همراه با الفاظ و عباراتی زشت و توهین‌آمیز به این امر اختصاص داد.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس در بیانیه‌ای در محکومیت اقدام سخیف شارلی ابدو در راه اندازی مسابقه و نشر کاریکاتورهای موهن نوشت: اقدام نشریه شارلی ابدو طبق اصول و موازین حقوق بین‌الملل نه تنها به هیچ وجه با اصل آزادی بیان قابل توجیه نیست بلکه هتک حرمت شخصیت‌ها و ملت‌ها و راه‌اندازی کارزار ناسزاگویی، دروغ پراکنی و نفرت افکنی مصداق بارز نقض حقوق بشر است.
این بیانیه افزود:‌ اقدام شارلی ابدو از سویی نیز نشانگر استفاده ابزاری و بهره برداری گزینشی و ریاکارانه از اصل آزادی بیان است که البته این نشریه هتاک که ستیزه جویی با دین و ارزش های دینی را برای خود افتخار می داند، همواره در گذشته به بهانه آن در صدد توجیه فحاشی‌ها و اهانت به اعتقادات و ارزشهای ملتهای مختلف بر آمده است.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس عنوان کرد: همچنین شارلی ابدو که بدروغ داعیه دفاع از حقوق زنان را مطرح ساخته، با نشر تصاویر بسیار زننده و مستهجن در ویژه‌نامه فوق، علاوه بر اینکه مرتکب زشت‌ترین بی‌حرمتی‌ها به مقام زن گردیده، عملا از چهره مزورانه و ماهیت واقعی خود مبنی بر استفاده ابزاری از زن، پرده برداشته است.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در این بیانیه با محکومیت شدید این اقدام شارلی ابدو، تاکید کرد که قویاً انتظار دارد مقامات ذیربط فرانسوی اقدام لازم و فوری را برای برخورد با این نشریه به هدف جلوگیری از تداوم این کارزار اهانت و نفرت افکنی که یقینا آثار زیانبار و مخربی بر روابط بین دو کشور و دو ملت خواهد داشت، به عمل آورد.

  • نویسنده :
  • منبع :