19 دی: آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در پیامی ضمن محکومیت اهانت نشریه فرانسوی به مقام مرجعیت و رهبری شیعه، از سازمان های بین الملل خواست این موضوع را به صورت ویژه پیگیری کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله نوری همدانی، در این پیام آمده است: با کمال تأسف، کشوری که ادعای آزادی و تمدن دارد بی‌شرمانه‌ترین اعمال را در طی این سال‌های اخیر انجام داده و پیوسته به باورهای پاک ملت‌ها توهین می‌کند و جسارت به مقدسات مسلمانان را در پیش گرفته است.
پیام ادامه یافته است: تردیدی نیست که اهانت‌های گذشته به ساحت نورانی و مقدس قرآن کریم و پیامبر اعظم (ص) و به‌تازگی هم به جایگاه مرجعیت و رهبری شیعه با هدایت اربابان صهیونیستی شان بوده است اما این حلقه نامبارک آمریکا و سعودی و صهیونیستی و نوکرانشان همچون فرانسه بدانند که با توهین و جسارت کار به جایی نخواهند برد بلکه ملت‌ها را بیدارتر و در مقابله با استکبار آنها مصمم‌تر می‌کند.
پیام می افزاید: اینجانب اهانت این مجله را محکوم نموده و از سازمان‌های بین‌المللی جهان اسلام می‌خواهم موضوع را به طور جدی پیگیری کند.
به گزارش ایرنا، نشریه شارلی ابدو در پی اقدام سخیف خود مبنی بر راه‌اندازی یک مسابقه بین‌المللی برای رسم کاریکاتور، ویژه‌نامه ۱۴ دیماه ۱۴۰۱ خود را با تصاویری به شدت موهن همراه با الفاظ و عباراتی زشت و توهین‌آمیز به این امر اختصاص داد.
وزارت امور خارجه در واکنش به اقدام سخیف این نشریه در بیانیه‌ای عنوان کرد: ایران سکوت در برابر اقدام ضد فرهنگی و ضد انسانی نشریه مبتذل فرانسوی را برنتابیده و ضمن بازنگری در مناسبات فرهنگی با فرانسه و بررسی امکان ادامه فعالیت فرهنگی فرانسه در ایران، در گام نخست فعالیت انجمن ایران شناسی‌فرانسه در ایران را تعطیل می‌کند.

  • نویسنده :
  • منبع :