19 دی: وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر مخالفت کشورش با تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اظهار داشت: هیچ دلیلی برای تمدید محدودیت های تسلیحاتی ایران نمی بینیم.

سرگئی لاوروف روز سه شنبه در نشست خبری با شرکت محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در ساختمان ضیافت های رسمی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درخصوص تلاش خای آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران گفت: شورای امنیت سازمان ملل تحریم تسلیحاتی در مورد ایران وضع نکرد. شورای امنیت نظام کسب اجازه برای ارسال تسلیحات به ایران وضع کرد.

وی با بیان اینکه این نظام در ماه اکتبر به پایان می رسد، اظهار کرد: هر گونه تلاش برای تمدید این نظام بویژه محدودیت ارسال تسلیحات زمینه و دلیل قانونی ندارد. دلیل سیاسی یا اخلاقی برای این اقدام نیست.

لاوروف افزود: ماده مربوطه در قطعنامه 2231 شورای امنیت نه فقط به صورت موقت وضع شده بلکه به عنوان ژست حسن نیت ایران قید شده و به عنوان بخشی از توافق است که هیچ ارتباطی با برنامه هسته ای ایران ندارد.

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: به همین دلیل موضع ما روشن است و مخالف هر گونه تلاش در این زمینه هستیم و نشانه ای که این تلاش ها موفق خواهد بود نمی بینیم و به تازگی موضع خود در این عرصه را در سندی که در شورای امنیت توزیع کردیم، تشریح کردیم.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا