19 دی: آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید اقدام موهن یک نشریه فرانسوی در اهانت به مرجعیت شیعه و مقدسات اسلامی را محکوم کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله جوادی آملی، این مرجع تقلید در پایان درس خارج فقه خود، بیان کرد: اهانتی به یک مملکت است، با فحش و کاریکاتور که نمی شود، بیان نورانی حضرت امیر (ع) است که: «رُدُّوا الْحَجَرَ مِنْ حَیْثُ جَاءَ»؛ سنگ را همان جا که آمد، برگردانید و فرمود: « لَا یَمْنَعُ الضَّیْمَ الذَّلِیلُ‏ »؛ ستم را جز ملّت فرومایه قبول نمی‌کند، سنگ را هر جا آمد برگردانید؛ این بیان نورانی حضرت امیر است که اسلام هم روی همین پیش می‌رود.
آیت الله جوادی آملی ادامه داد: امّا حالا کسی فحش داد، آدم که نمی‌تواند فحش بدهد! با یک راه دیگری که بالاخره صحیح است باید جبران بکند و آن یا تجمع است، یا اعتراض است که آبروی یک مملکت است، آبروی یک ملّت است، آبروی یک نظام است. ولی آدم نمی‌تواند قبیح را با قبیح پاسخ بدهد. امیدواریم خدا این نظام را حفظ کند.
به گزارش ایرنا، نشریه شارلی ابدو در پی اقدام سخیف خود مبنی بر راه‌اندازی یک مسابقه بین‌المللی برای رسم کاریکاتور، ویژه‌نامه ۱۴ دیماه ۱۴۰۱ خود را با تصاویری به شدت موهن همراه با الفاظ و عباراتی زشت و توهین‌آمیز به این امر اختصاص داد.
وزارت امور خارجه در واکنش به اقدام سخیف این نشریه در بیانیه‌ای عنوان کرد: ایران سکوت در برابر اقدام ضد فرهنگی و ضد انسانی نشریه مبتذل فرانسوی را برنتابیده و ضمن بازنگری در مناسبات فرهنگی با فرانسه و بررسی امکان ادامه فعالیت فرهنگی فرانسه در ایران، در گام نخست فعالیت انجمن ایران شناسی‌فرانسه در ایران را تعطیل می‌کند.

  • نویسنده :
  • منبع :