19 دی: رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم گفت: تا کنون ۲ هزار نفر از افراد زیر ۱۵ سال اتباع و مهاجرین غیر ایرانی علیه بیماری‌های سرخک و فلج اطفال واکسینه شدند و تخمین زده می‌شود تا پایان طرح حداقل ۵۰ هزار نفر تحت پوشش کامل این طرح قرار گیرند.
بهاره زارع رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم با اشاره به آغاز اجرای طرح ملی واکسیناسیون تکمیلی اتباع و مهاجرین خارجی که از دهم دی ماه در استان قم آغاز شده است، گفت: تاکنون ۲ هزار نفر از افراد زیر ۱۵ سال اتباع و مهاجرین غیر ایرانی علیه بیماری‌های سرخک و فلج اطفال واکسینه شدند و تخمین زده می‌شود تا پایان طرح حداقل ۵۰ هزار نفر تحت پوشش کامل این طرح قرار گیرند.  
رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم درخصوص روند اجرای این طرح گفت: با برگزاری جلسات متعدد درون و برون سازمانی به ویژه با استانداری، فرمانداری، اداره اتباع و مهاجرین خارجی و آموزش و پرورش هماهنگی‌های لازم جهت اجرای کامل این طرح صورت پذیرفته است.
زارع افزود: این طرح در دو مرحله در حال اجرا است، مرحله اول که از ۱۰ دی ماه آغاز شده به مدت یکماه ادامه داشته و خدمات واکسیناسیون سرخک و فلج اطفال برای افراد بالای ۱۵ سال ارائه و همچنین تمامی کودکان زیر ۵ سال یک مگا دوز ویتامین A دریافت خواهند کرد.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم با بیان این که مرحله دوم طرح که بیماریابی سل ویژه افراد بالای ۱۲ سال است از ۱۰ بهمن ماه به مدت ۳ ماه اجرا خواهد شد گفت: در طول اجرای مرحله دوم طرح به صورت همزمان لکه گیری واکسیناسیون تکمیلی نیز جهت افرادی که موفق به دریافت واکسن نشده اند انجام می‌شود.
زارع با تاکید بر اهمیت شرکت اتباع غیرایرانی ساکن در استان قم در این طرح واکسیناسیون و نقش آن در پیشگیری از بیماری‌های واگیر دار سرخک و فلج اطفال تصریح کرد: تمامی خدمات ارایه شده در این طرح رایگان است و افراد برای دریافت خدمات میتواند به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت در سطح شهر و روستا مراجعه نمایند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم عنوان کرد: جهت اطلاع‌رسانی و آموزش خانواده‌های غیر ایرانی ۷ تیم سیار در حال فعالیت هستند و در برخی مناطقی از شهر که دسترسی مردم به دریافت خدمات بهداشتی کم است تیم‌های مذکور جهت انجام واکسیناسیون اقدام خواهند کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :