19 دی: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با صدور پیامی از همراهی واحدهای تولیدی و صنفی استان در موضوع مدیریت مصرف گاز و جلوگیری از افت فشار شبکه تشکر کرد.
در پیام اکبر ابدالی که روز دوشنبه دراختیار ایرنا قرار گرفت،‌ آمده‌است: مدیران محترم واحدهای تولیدی و صنفی استان قم بدین وسیله به خاطر محدودیت و مشکلات به وجود آمده در خصوص مصرف گاز و برق صمیمانه از شما عذرخواهی می‌کنم.
پیام ادامه یافته است: به اطلاع می‌رساند همکاران ما در سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت گاز استان قم در تلاش هستند تا کمترین آسیب به بخش‌های تولیدی و فعالیت‌های صنفی استان وارد شود.
پیام حاکیست: امید است با گذر از شرایط دمایی کنونی ناشی از ورود توده هوای سرد به کشور و تلاش شبانه روزی و جهادگونه کارکنان شرکت ملی گاز این وضعیت به حالت عادی بازگردد.
دراین پیام آمده است:‌ در پایان ضمن تقدیر و تشکر از تولیدکنندگان و اصناف محترم استان قم، خواهشمند است به‌منظور همراهی با سایر هموطنان تا حد امکان در مصرف گاز و برق صرفه جویی نمایید.
دمای هوای قم در روزهای اخیر با کاهش محسوسی همراه بوده و طبق پیش‌بینی‌های کارشناسان هواشناسی، این کاهش دما تا پایان هفته جاری ادامه می‌یابد.
به گفته مسئولان شرکت گاز قم با توجه به اقدام‌های صورت گرفته و همراهی بخش‌های مختلف، مصرف گاز استان طی هفته گذشته(۱۷ تا ۲۳ دی) در مقایسه با هفته قبل‌تر(۱۰ تا ۱۶ دی)، ۱۵۰ هزار مترمکعب کاهش یافته‌است.
به‌طور کلی ۴۱ هزار و ۶۲۵ واحد صنفی مجوز دار در استان قم موجود است که ۲۴ هزار و ۹۳۸ مورد آن در بخش توزیعی و خدماتی و ۱۶ هزار و ۶۸۷ واحد آن در بخش تولیدی و خدمات فنی قرار دارد.
در بخش صنعت استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :