19 دی: مسئول ستاد اعتکاف استان قم از آغاز ثبت نام معتکفین برای حضور در مراسم اعتکاف امسال در ۳۲ مسجد این استان خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین سید باقر تکیه‌ای بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های ستاد اعتکاف استان قم در سال جاری اظهار داشت: در سه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، مراسم اعتکاف با حضور تعداد معدودی از افراد برگزار شده که امیدواریم در سال جاری شاهد برگزاری این مراسم با حضور تعداد بیشتری از معتکفین در نقاط مختلف شهر مقدس قم باشیم. 

مسئول ستاد اعتکاف استان قم بیان داشت: علاقه مندان به حضور در مراسم اعتکاف می‌توانند از روز ۲۵ دی ماه تا ۷ بهمن از طریق سایت رسمی اعتکاف www.itikaf.ir ثبت نام انجام دهند. 

حجت الاسلام تکیه‌ای با بیان اینکه پس از پایان مهلت ثبت نام، مراسم قرعه کشی در ۸ بهمن ماه سال جاری انجام می‌پذیرد افزود: بر اساس برنامه ریزی ۹ بهمن ماه نتایج قرعه کشی از طریق سایت اعتکاف اعلام می‌شود و افراد می‌توانند از تاریخ ۱۰ و ۱۱ بهمن ماه با حضور در محل مصلای قدس نسبت به دریافت کارت‌های ورود خود به مراسم اعتکاف با ارائه کارت شناسایی اقدام کنند. 

مسئول ستاد اعتکاف استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مساجد میزبان مراسم اعتکاف افزایش یافته است ادامه داد: در مجموع ۳۲ مسجد برای امر اعتکاف در نظر گرفته شده که از این تعداد ۱۵ مسجد ویژه خواهران و ۱۱ مسجد نیز مخصوص برادران است، همچنین دو مسجد ویژه دانشجویان و ۵ مسجد نیز مخصوص دهه هشتادی‌ها در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام تکیه‌ای عنوان داشت: بخش اعتکاف دانشجویی با همکاری دانشگاه‌های مختلف استان و نهاد نمایندگی رهبری برگزار می‌شود و در این راستا محدودیتی وجود ندارد. 

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته نیز طلاب خارجی جامعه المصطفی از ۵۶ ملیت در مراسم اعتکاف قم شرکت می‌کردند که امسال نیز شرایط برای حضور آنان فراهم است. 

حجت الاسلام تکیه‌ای همچنین ابراز داشت: اعزام ۳۰۰۰ استاد مبلغ در امر اعتکاف به سراسر کشور و همچنین حضور ۳۰۰ مبلغ در مراسم اعتکاف استان قم از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در اعتکاف امسال است.

  • نویسنده :
  • منبع :