19 دی: وزیر امور خارجه گفت: تحولات در حوزه شامات و غرب آسیا، پیرو صحبت هایی که با مقامات سوریه و لبنان مورد بررسی قرار گرفت، در برنامه سفر به ترکیه در دستور کار مذاکرات است.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه پیش از عزیمت به آنکارا در جمع خبرنگاران گفت: امروز طبق برنامه هماهنگ کرده بودیم که من هم در مسکو باشم و هم در آنکارا، علت آن هم برخی تحولات منطقه‌ای در مورد سفر به مسکو آنکارا بود.
سفر به مسکو با کمی تاخیر انجام می‌شود
وزیر امور خارجه افزود: در نهایت قرار شد سفر مسکو را با قدری تاخیر انجام دهیم و امروز به آنکارا سفر می‌کنم.
مقدمات سفر رئیس‌جمهور به ترکیه فراهم می‌شود
امیرعبداللهیان بیان کرد: قرار است در سفر به آنکارا در ابتدا آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه مورد بررسی قرار بگیرد و همچنین آقای اردوغان رئیس جمهور ترکیه دعوت رسمی از آیت‌الله رئیسی برای سفر به ترکیه به عمل آوردند که هماهنگی‌های اولیه این سفر در سطح عالی در آنکارا انجام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در عین حال به دلیل تحولات سریع در حوزه شامات و غرب آسیا که در جریان است، دو روز قبل در سوریه با بشار اسد و در لبنان با مقامات عالی لبنان گفت و گو داشتیم که در دستور کار مذاکرات خواهد بود.
وزیر امور خارجه افزود: همچنین در خصوص تحولات در قفقاز جنوبی و درخصوص مسائل مهم منطقه‌ای که بالاخره به امنیت منطقه بستگی دارد رایزنی هایی صورت خواهد گرفت که در چارچوب نگاه دولت آیت‌الله رئیسی مبنی بر سیاست همسایگی و نگاه به آسیا تحرکات بیشتر در این حوزه امروز یک ضرورت مهم است.

  • نویسنده :
  • منبع :