19 دی: فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل اظهار داشت که آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل خواستار بازگشت همه طرف ها به برجام است.
فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی گفت: دبیرکل سازمان ملل همچنان معتقد است که برجام یک دستاورد بسیار مهم دیپلماتیک در سال های اخیر است و او می‌خواهد همه طرف ها به پایبندی کامل به این توافق بازگردند.
وی تصریح کرد که برجام یک دستاورد بسیار مهم برای منع اشاعه هسته ای به صورت مسالمت آمیز و از طریق مذاکره در یک منطقه بسیار متشنج جهان است.
این سخنگوی سازمان ملل موضوع برجام را از حوادث و ناآرامی های داخلی ایران جدا دانست و گفت که این نهاد بین المللی از همه کشورها می خواهد به حق تجمعات مسالمت آمیز و حقوق بشر احترام بگذارند.
به گزارش ایرنا، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل ۱۹ دسامبر (۲۸ آذرماه) در جمع خبرنگاران گفت: همیشه معتقد بودم که برجام یک دستاورد مهم دیپلماتیک است و زمانی که این توافق زیرسوال رفت بسیار از آن ناراحت شدم.
دبیر کل سازمان ملل تصریح کرد: خطر جدی از دست دادن برجام وجود دارد. از دست رفتن این توافق، عامل بسیار منفی برای صلح و ثبات در منطقه و فراتر از آن خواهد بود. ما در حوزه خود همه تلاش ها را انجام خواهیم داد تا برجام از دست نرود.

  • نویسنده :
  • منبع :