19 دی: وزیر علوم تحقیقات و فناوری، تاکید کرد: برگزاری دو نوبت آزمون در طول سال مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده که این امر می‌تواند از اضطراب و استرس داوطلبان کم کند و همچنین آنان را برای دوره‌های بعدی آزمون آماده‌تر کند.
محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح جمعه در حاشیه بازدید از برگزاری کنکور سراسری رشته ریاضی در دانشگاه قم در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، در خصوص مهمترین چالش آموزش عالی کشور اظهار داشت: مهمترین چالش و مسئله‌ای که مورد دغدغه آموزش عالی کشور است، پذیرش داوطلبان در رشته‌های مختلف متناسب با نیازهای کشور است و معتقدیم پذیرش در دانشگاه‌ها باید نیازمحور باشد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مهارت محور شدن آموزش‌های دانشگاهی را از دیگر اولویت‌های وزارتخانه علوم برشمرد و افزود: در این عرصه نهایت تلاش خود را خواهیم کرد و بودجه‌های خوبی در سفرهای استانی رئیس جمهور به ارتقا و توسعه مراکز و دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور تخصیص یافته است.
زلفی گل اضافه کرد: در دانشگاه‌های ملی و بین المللی نیز باید سرفصل‌های آموزشی تغییراتی پیدا کند و به سمت پژوهش محوری حرکت کنیم.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برگزاری کنکور سراسری نوبت اول اظهار داشت: در این آزمون آقایان در رشته ریاضی و خانم‌ها در رشته‌های تجربی و دیگر رشته‌ها شرکت کننده بیشتری داشتند.
وی عنوان داشت: بر اساس گزارش‌های دریافتی تاکنون برگزاری آزمون در شرایط بسیار خوبی در حال انجام است و داوطلبان در کمال آرامش و اطمینان خاطر در حال رقابت با یکدیگر هستند.
برگزاری دو نوبت کنکور موجب کاهش استرس داوطلبان می‌شود
وزیر علوم بیان داشت: برگزاری دو نوبت آزمون در طول سال مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده که این امر می‌تواند از اضطراب و استرس داوطلبان کم کند و همچنین آنان را برای دوره‌های بعدی آزمون آماده‌تر کند.
زلفی گل بیان داشت: برخی از داوطلبان به صورت آزمایشی در این آزمون شرکت می‌کنند و برخی دیگر حضور جدی در این رقابت دارند.
وی ادامه داد: ۹۷۸ هزار نفر از داوطلبان در این مرحله از آزمون شرکت کردند که نوبت دوم آن نیز در تیرماه برگزار می‌شود.
وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قطع اینترنت ممکن است برای برخی از هموطنانی که در اطراف حوزه‌های انتخابی وجود دارند مشکلات ایجاد کرده باشد اظهار داشت: این اقدام مصوبه شورای عالی امنیت ملی بوده که می‌بایست اجرا می‌شد تا از تخلفات احتمالی پیشگیری شود و داوطلبان در فضایی عادلانه با یکدیگر به رقابت بپردازند.
وزیر در پاسخ به سوالی در خصوص تخلفات احتمالی در این آزمون بیان داشت: با تمهیدات اندیشیده شده تاکنون اتفاق خاصی نیفتاده است، اگرچه در یک مورد چند صفحه از سوالات به بیرون از مرکز آزمون ارسال شده اما بازگشت آن به داخل اتفاق نیفتاده است.
زلفی گل افزود: هم اکنون صندلی‌های خالی در دانشگاه داریم و این رقابت علمی برای معدود رشته‌های پرمتقاضی است، اما داوطلبان در ۹۰ درصد رشته‌های دانشگاهی می‌توانند ورود کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :