19 دی: معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به برخی از حواشی به وجود آمد پس از برگزاری کنگره بانوان تأثیر گذار پاسخ داد و گفت: جوایز این کنگره به ۷ نفر داده شد که ۳ نفر داخلی و ۴ نفر خارجی بودند و همه میهمانان خارجی جایزه خود را به صندوق نوآوری و شکوفایی واریز کردند و خواستند که صرف مسائل زنان شود.
انسیه خزعلی در نشست خبری، در رابطه با حاشیه های اولین کنگره بانوان‌ تاثیرگذار گفت: برنامه کنگره به خوبی در سطح‌ ملی و بین المللی انجام شد، در بخش ملی ۳۱ نفر از بانوان تاثیرگذار از استان های مختلف مورد تشویق و حمایت قرار گرفتند. نوع تاثیر گذاری و کیفیت و کمیت تاثیر گذاری همگی در نظر گرفته شده است. در بخش بین المللی تعدادی از خارج کشور با ملاک علمی اجتماعی و اقتصادی و کارآفرینی و از نظر عمومی و خانواده ملاک هایی مد نطر بوده است. در هر دو سمت نیروهای خوبی شناخته شده اند. در بخش داخلی ۱۴ هزار در سامانه اسامی و مشخصات آنها بارگذاری شده بود. در خارج از کشور ۷۰۰‌ نفر بوده که در نهایت ۷ نفر منتخب شدند. امیدوارم در سال‌های بعد افراد بیشتری شناسایی شود.
وی در ادامه در رابطه با جایزه این کنگره گفت: جایزه ای که تعیین شده است توسط هیئت علمی و دبیرخانه علمی تعیین شده است. معاونت زنان در مقدار و پرداخت جایزه هیچ نقشی نداشته است. معمولا جوایز بین المللی رقم بیش از این دارد بین ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار یورو است. امسال به دلیل اینکه هنوز صندوق نوآوری و شکوفایی تشکیل نشده بود و پشتوانه ای نداشته است به این‌مبلغ بسنده شد. این جوایز به ۷ نفر داده شد که ۳ نفر داخلی و ۴ نفر خارجی که همه میهمانان خارجی جایزه خود را به این صندوق واریز کردند و خواستند که صرف مسائل زنان شود.

مایا صباغ جزو مهمانان کنگره نبود

خزعلی در رابطه با حواشی مربوط به مایا صباغ گفت: مایا صباغ سفر تفریحی به ایران داشته و اصلا جزو مهمانان کنگره بین المللی زنان تاثیر گذار نبوده‌ است.
وی در پاسخ به سوال این سوال که ترکیب دعوت از کشورهای برای کنگره زنان تاثیرگذار به چه صورت بود گفت: با توجه به ظرفیت و روابطی که داشتیم از تعدادی از کشورها دعوت کردیم، قطعاً نمی توانستیم همه کشورهای جهان را دعوت کنیم اگر چه برخی از کشورهایی را هم که دعوت کردیم مورد تهدید قرار گرفتند و برخی از آنها پیام دادند که نظر ما با شماست ولی علیرغم اشتیاق برای حضور، به دلیل تهدیدات و مسائلی که با َآن مواجهیم، منافعمان به خطر می افتد.
وی گفت: این مسئله وجود داشته ولی کسانی هم که شرکت کردند شخصیت های برجسته ای از کشورهای مختلف هستند و ما تا به حال چنین کنگره ای را چه قبل و چه بعد از انقلاب نداشتیم که 64 نماینده از کشورهای مختلف و 96کشور زنان برجسته فعال اقتصادی و اجتماعی و رسانه ای خود را به این کنگره ارسال کنند. در سطح وزرا، معاونین وزیر و معاونین رئیس جمهور نمونه خوبی است که پاسخ مثبتی به فضایی که سعی کردند ایران را منزوی کنند بوجود نیامد.
خزعلی درباره بودجه و هزینه کردهای این کنگره گفت: تعجب است از افرادی که قبلاً شاهد ریخت و پاش بودند الان سادگی مراسم را ندیدند. در حاشیه این مراسم مباحث اقتصادی و تفاهم نامه داشتیم و باز شدن پنجره برای ارتباط با کشورهای دیگر از اهداف کنگره بود.

  • نویسنده :
  • منبع :