19 دی: رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور گفت: سامانه ثبت‌نام افراد بیکار و جویای کار تحت پوشش بهزیستی از امروز (هشتم بهمن) با هدف معرفی افراد بیکار و جویای کار تحت پوشش سازمان بهزیستی به متقاضیان نیروی کار، راه اندازی شد.
به گزارش سازمان بهزیستی کشور، محمدحسن صافی افزود: با توجه به دستور ویژه رئیس جمهور در گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت؛ مبنی بر ارائه فهرستی از افراد بیکار تحت پوشش بهزیستی به منظور در اولویت قرار گرفتن اشتغال آنان، سازمان بهزیستی سامانه‌ای با عنوان «سامانه ثبت‌نام افراد بیکار و جویای کار تحت پوشش بهزیستی» را با کمک کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای راه‌اندازی کرده است.
وی اضافه کرد: این سامانه به نشانی http://www.jobwo.ir/ از امروز هشتم بهمن، آماده ثبت‌نام از افراد بیکار تحت پوشش بهزیستی است و فقط یک خط تلفن همراه برای ثبت‌نام افراد کافی است. افرادی که در سامانه ثبت‌نام می‌کنند حتما باید افراد بیکار تحت پوشش بهزیستی باشند و اطلاعات ثبت‌نام‌کنندگان با بانک اطلاعات مددجویان بهزیستی مطابقت داده می‌شود.
صافی گفت: در گام بعدی، افرادی که اطلاعات آنها در سامانه ثبت شده است به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ گروه نخست افرادی که دارای مدرک دانشگاهی هستند و گروه دوم کسانی که مدارک فنی و حرفه‌ای دارند. این دو گروه برای چهار مدل اشتغال دولتی (سهمیه جذب سه درصدی)، خصوصی، کارفرمایی و خویش فرمایی معرفی خواهند شد.

  • نویسنده :
  • منبع :