19 دی: مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان قم از تمدید واکسیناسیون تکمیلی اتباع تا ۱۴ بهمن خبر داد.
محمد نیک پور، مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان قم گفت: تاکنون ۴۶ درصد اتباع و مهاجرین زیر ۱۵ سال، در برابر بیماری‌های فلج اطفال و سرخک، واکسینه شده اند.
وی با اشاره به تمدید بسیج ملی واکسیناسیون تکمیلی اتباع تا ۱۴ بهمن گفت: در طرح واکسیناسیون تکمیلی که به صورت کشوری از ۱۰ آذرماه آغاز شده است، افراد ۹ ماه تا ۱۵ سال با مراجعه به مراکز و پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت در شهر و روستا، در برابر بیماری‌های سرخک و فلج اطفال واکسینه می‌شوند.
وی افزود: تاکنون ۴۶ درصد از گروه سنی مذکور در استان قم واکسینه شده اند و انتظار می‌روند با مراجعه به موقع خانواده‌ها به مراکز و پایگاه‌ها به پوشش مطلوبی در این زمینه دست پیدا کنیم.
نیک پور ضمن تاکید بر اهمیت پوشش بالای واکسیناسیون در پیشگیری از بیماری‌های واگیردار به ویژه در گروه‌های سنی کودکان و نوجوانان گفت: برای افزایش دسترسی خانواده‌ها علاوه بر ارائه خدمات در ساعات اداری در تمامی مراکز و پایگاه‌های سلامت سطح استان، دو مرکز پنبه چی در خیابان امام و نیز بقیه الله در شهر قائم از ۸ تا ۱۷ پذیرای خانواده‌ها خواهند بود.
مدیرگروه مبارزه و پیشگیری از بیماری‌های مرکز بهداشت استان با بیان اینکه تمامی اتباع و مهاجرین خارجی اعم از مجاز و غیر مجاز می‌توانند از این خدمت بهره‌مند شوند گفت: از خانواده‌های غیر ایرانی ساکن استان قم خواهشمندیم تا فرصت باقی است فرزندان دلبند خود را در برابر بیماری‌های سرخک و فلج اطفال ایمن کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :