19 دی: مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه دخالت آرایشگاه‌ها در امور پزشکی به هر نحوی ممنوع است و آن را تخلف می‌دانیم، عنوان کرد: طی چند روز گذشته هشت آرایشگاه زنانه در قم به علت دخالت در امور پزشکی پلمب شدند و پرونده آنها جهت برخورد قانونی به مراجع قضایی ارجاع گردید.
محبوبه جندقی مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی قم امروز ۹ بهمن‌ماه با هشدار در خصوص تزریق ژل، چربی و بوتاکس در سالن‌های آرایشی، افزود: دخالت آرایشگاه‌ها در امور پزشکی به هر نحوی ممنوع است و آن را تخلف می‌دانیم.
وی اضافه کرد: در این راستا باهمت کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه و همکاری پلیس اماکن و اداره اصناف در چند روز گذشته هشت آرایشگاه زنانه در قم به علت دخالت در امور پزشکی پلمب شدند و پرونده آن‌ها برای برخورد قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.
جندقی با بیان این‌که آرایشگران حق دخالت در امور پزشکی را ندارند، ادامه داد: ایجاد هرگونه خراش و آزردگی بر روی پوست و انجام اقداماتی نظیر خال‌برداری، پلاسماجت، تزریق ژل و بوتاکس، فیلر و لیزر توسط آرایشگران ممنوع و جرم بوده و با فرد خاطی برخورد خواهد شد.
وی افزود: انجام اقدامات زیبایی در آرایشگاه‌ها خطر بزرگی در حوزه سلامت است، چرا که عوارض ناشی از تزریق ژل و بوتاکس توسط افراد فاقد صلاحیت و غیرپزشک بعضا غیرقابل جبران است.
جندقی در ادامه با اشاره به این‌که درصد بالایی از همشهریان اطلاع ندارند تزریق ژل و بوتاکس عملی کاملا پزشکی است و حتما باید توسط پزشک انجام شود، از شهروندان تقاضا کرد: برای انجام چنین اموری صرفا به مراکز درمانی مجاز و مطب‌های دارای پروانه معتبر مراجعه کرده و از اعتماد به افراد سودجو و فاقد صلاحیت بپرهیزند.
وی افزود: همشهریان می‌توانند در صورت مشاهده فعالیت افراد غیرمجاز، موضوع را از طریق شماره ١٩٠ گزارش کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :