19 دی: مدیرکل ورزش و جوانان قم با اشاره به این که میانگین سرانه فضای ورزشی در کشور ۸۰ سانتیمتر است گفت: این رقم در استان ۵۰ سانتیمتر است که ۳۰ سانتیمتر از سرانه کشوری کمبود فضا داریم و جبران آن نیاز به احداث نزدیک به ۵۰ مکان ورزشی دارد.
ابراهیم سانی‌خانی روز دوشنبه در نشست خبری عنوان کرد: برای زیرساخت ورزشی شهرستان‌های استان قم خوب کار شده‌است و سرانه فضای ورزشی در آنها نزدیک به ۲ متر است.
وی بیان کرد: سعی بر این داریم که ورزش را به سمت خصوصی سازی ببریم و باشگاه‌های ورزشی خصوصی خوبی در استان تشکیل و چندین جلسه با آنها برگزار شده‌است.
وی ابراز داشت: ۱۰۰ میلیارد تومان در سفر دور اول رئیس جمهور برای ورزش قم تصویب شد که رقم فوق را در ۹ ماه اخیر جذب کردیم.
سانی‌خانی ادامه داد: از این رقم،‌ ۶۰ میلیارد تومان برای سالن ۴۵۰۰ نفری ورزشی پردیسان جذب شد و اگر زمین بیشتری تامین می‌شد، ورزشگاه با چند سالن توسعه می‌یافت، در این ورزشگاه می‌توانیم میزبان خوبی برای ورزش‌های توپی باشیم.
وی بیان کرد: قم باید قطب فوتسال کشور باشد و خوشبختانه رئیس فدراسیون فوتبال با این موضوع موافقت کرده‌است.
وی با اشاره به مناسب‌سازی و بهسازی ورزشگاه تختی برای بانوان گفت: این ورزشگاه با توجه به فرسودگی‌ نیاز به تعمیر اساسی داشت و تصمیم گرفته شد ورزشگاه مختص بانوان در آن داشته باشیم چون در بهترین نقطه شهر قم قرار دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان قم افزود: از محل سفر رئیس جمهور به قم ۲۰ میلیارد تومان برای فاز اول ورزشگاه تختی تخصیص یافت و اکنون چمن مصنوعی و پیست تارتان خریداری و محصور سازی انجام شده‌است و بهسازی رختکن و باقی امور در حال انجام است تا اوایل ۱۴۰۲ افتتاحیه طرح را داشته باشیم.
وی با اشاره به حمایت اداره کل ورزش و جوانان از اقشار محروم جامعه برای امور ورزشی گفت: امسال ۶ هزار نفر رایگان از استخرهای قم استفاده کردند و بالغ بر پنج هزار بلیت استخر دیگر هم داریم که باید تا پایان سال توزیع کنیم.
وی هم چنین یادآور شد که با برنامه اداره کل ورزش و جوانان قم در مناطق کم برخوردار سانس رایگان سالن‌های ورزشی در خدمت اقشار محروم قرار داده شده‌است.
سانی‌خانی با اشاره به مشکلات تیم‌های لیگ برتری و دسته یک استان قم گفت: در فوتسال اولین ترکشی که در حوزه رسانه به ما وارد شد این بود که که با تیم فردوس در لیگ برتر می‌خواهیم چه کنیم؟ یکی از صنایع اوایل فصل لیگ برتر فوتسال امسال به تیم قم ۲۰۰ میلیون تومان کمک کرد و در نهایت باشگاه آنا صنعت پاسارگاد قم شکل گرفت تا مشکلات فوتسال استان حل شود.
وی ابراز داشت: استان قم ۳۰ تیم در لیگ‌های کشوری دارد که شامل ۱۸ تیم آقایان و ۱۲ تیم بانوان می‌شود و سعی داریم تعداد تیم‌ها را با پوشش مالی خوب از صنعت قم توسعه دهیم.
وی تاکید کرد: درقم صنایع کلان نداریم از این رو صندوق حمایت از ورزش استان را شکل داده‌ایم و بخش‌های صنعتی از سلفچگان، شکوهیه و مجموعه های کارگری و شهرداری را در آن عضو هستند.
وی بیان کرد: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه اعزام به مسابقات کشوری و انتخابی تیم ‌ملی از استان قم ۱۷۹ نفر بود که شامل ۱۲۵ ورزشکار آقا و ۵۴ ورزشکار خانم می‌شود.
مدیرکل ورزش و جوانان قم همچنین یادآور شد که میزبانی مسابقات قهرمانی ‌کشور و انتخابی تیم ‌ملی در ۹ ماه اخیر در استان ۴۷ مورد بوده‌است.
وی ادامه داد: طی مدت مذکور ۵۹۳ مدال از مسابقات کشوری توسط ورزشکاران کسب شده‌است و از مسابقات بین المللی ۷۹ مدال کسب کردیم که ۳۴ نفر از آقایان و ۴۵ نفر از بانوان استان قم مدال آوری کردند.
وی گفت: در ۹ ماه اخیر تعداد مدال آسیایی و جهانی ورزش استان قم ۲۰‌مورد بوده است که ۱۸ مدال آقایان و دو مدال بانوان را تشکیل می‌دهد.
سانی‌خانی افزود: ۸۹ نفر از ورزشکاران استان شامل ۵۸ آقا و ۳۱ خانم در ۹ ماه اخیر در تیم های ملی حضور یافتند و هم اکنون نیز ۲۵ ورزشکار قمی در رشته های مختلف ملی پوش هستند.
وی گفت: در حوزه جوانان چند برنامه کلیدی داشتیم و یک میلیارد تومان ‌جذب منابع داشتیم که بین سمن‌های استان قم توزیع شد.

  • نویسنده :
  • منبع :