19 دی: دبیر کل ناتو در اظهاراتی مدعی شد که روسیه با خرید تسلیحات از ایران و کره شمالی بیش از پیش برای جنگ با اوکراین آماده می‌شود.
ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو، روز دوشنبه در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درخصوص جنگ روسیه و اوکراین، با اشاره به اینکه مسکو برای صلح آماده نیست، مدعی شد: آنها بیش از پیش آماده جنگ می‌شوند. روسیه به طور فعال در حال تهیه تسلیحات است. آنها مهمات می‌خرند و تولیدات خود را هم افزایش می‌دهند. به علاوه این‌ها، روسیه سلاح‌های بیشتری از دولت‌هایی نظیر ایران و کره شمالی تهیه می‌کند.
این ادعا در حالی تکرار می‌شود که ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه، چندی پیش در نشست خبری هفتگی خود تاکید کرده بود: همان طور که بارها گفتیم ایران بخشی از جنگ در اوکراین نیست و تکرار اتهامات واهی علیه ایران کمکی به حل این بحران نمی‌کند. تاکنون هیچ طرفی از جمله اوکراین و دیگر طرف‌هایی که علیه ایران اتهام مطرح می‌کنند، مدارک و شواهدی مبتنی بر مشارکت ایران در این جنگ ارائه نکرده‌اند.
او ادامه داد: همان طور که بارها از سوی وزارت خارجه ایران اعلام شده است همکاری‌های دفاعی ایران با روسیه مبتنی بر منافع و مسائل مشترک و با رعایت قوانین و مقررات انجام می‌شود و سابقه این همکاری‌ها به پیش از آغاز جنگ برمی‌گردد.

  • نویسنده :
  • منبع :