19 دی: استاندار قم گفت: در کهک و شهرهای دیگر مبنای اصلی ساخت مسکن ویلایی است و هیچ اجازه‌ای برای آپارتمان‌سازی صادر نمی‌شود.
سید محمدتقی شاهچراغی روز چهارشنبه در جلسه شورای مسکن استان قم برالزام الحاق زمین‌هایی بدون مشکل به روستاها تاکید کرد و گفت: باید هر زمینی که به روستاها الحاق می‌شود در حوزه زیرساخت‌های آب، برق، گاز و غیره مشکلی در خدمت‌رسانی وجود نداشته باشد.
وی افزود: این زمین‌ها الحاق به مناطق روستایی است و به هیچ عنوان تحت عنوان شهر جدید نیست چراکه شهرهای جدید دارای قوانین و دستورالعمل‌های خاص خود هستند.
وی با بیان اینکه سرعت ساخت مسکن در طرح نهضت ملی ضرورت بسیاری دارد، عنوان کرد: باید ضمن تمرکز بر نکات زیست محیطی و پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی با سرعت هرچه بیش‌تر این طرح‌ها را در قم به پیش ببریم.
شاهچراغی با اشاره به اینکه در استان قم حدود ۶۲ هزار نفر واجد شرایط مسکن هستند، خاطرنشان کرد: اولویت نخست افراد واجد شرایط هستند، طبق رایزنی‌های انجام شده، و صاحبان صنایع نیز آمادگی همکاری در احداث مسکن کارگری را دارند.
استاندار قم با اشاره به اینکه قرارداد ۱۴ هزار واحد مسکن ملی منعقد شده است، یادآور شد: در شهر قم امکان الحاق زمین وجود ندارد و باید به سمت الحاقات در شهرهای تابعه حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه ظرف مدت یکسال گذشته اقدام های بزرگ و خوبی در قم رقم خورده است، ابراز کرد: باید این اقدام ها به مردم اطلاع‌رسانی شود تا شاهد امیدآفرینی در جامعه باشیم.
شاهچراغی با اشاره به اینکه کشور قوی و غنی داریم، بیان کرد: موانع و مشکلات به برکت خون شهدا رفع خواهند شد ولی مهم‌ترین موضوع این است که پای کار انقلاب اسلامی بمانیم.
در پایان این جلسه نیز به منظور حمایت از جوانی جمعیت و فرزند آوری، اسناد زمین‌های اهدایی دولت با حضور استاندار قم و معاون وزیر راه و شهرسازی تقدیم پنج نفر از خانواده‌های دارای فرزند سه قلو شد.

  • نویسنده :
  • منبع :