19 دی: رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس از اهدای نخستین جایزه محیط‌زیست به فیلم‌های برگزیده جشنواره بین‌المللی فیلم فجر خبر داد.
سمیه رفیعی در حاشیه حضور در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با اشاره به این که این رویداد می‌تواند به حفظ محیط‌زیست کمک کند، افزود: توجه به موضوعات محیط زیستی توسط فیلم‌سازان می‌تواند موجب ارتقای فرهنگ محیط زیست در کشور شود.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رایزنی‌های انجام شده با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر این اساس با نظر مساعد دکتر اسماعیلی، برای نخستین بار در بخش تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر، جایزه محیط زیست به برترین فیلم‌ها در این حوزه اهدا می‌شود.
سمیه رفیعی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون محیط‌زیست
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس افزود: فیلم‌های چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به لحاظ پرداختن به موضوعات محیط زیستی و نگاه زیست محیطی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و به برگزیدگان جوایزی اهدا می‌شود.
وی با تاکید بر این که تلاش می‌کنیم این بدعت خجسته در سال‌های آینده نیز با همکاری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تداوم یابد، ابراز امیدواری کرد که با مشارکت فیلم‌سازان نگاه ویژه به موضوعات محیط زیست را در تولیدات سال آینده جشنواره فیلم فجر شاهد باشیم.
چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ به دبیری مجتبی امینی در دو پردیس سینمایی ملت و برج میلاد برگزار می‌شود. امسال ۲۴ فیلم در بخش سودای سیمرغ در جشنواره فیلم فجر به رقابت می‌پردازند.
  • نویسنده :
  • منبع :