۱۹ دی: امام جمعه قم گفت: حل مشکل‌های معیشتی مردم با شتاب بخشیدن به رشد اقتصادی و تقویت کارآفرینی، کارآیی و امیدآفرینی حاصل می شود، همچنین توجه به توصیه‌های رهبری برای دستگاه‌های گوناگون کشور و داشتن طرح عملیاتی توسط قوای سه‌گانه نیز لازم می‌باشد.
آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به این که مشکل‌های معیشتی خانوارها رشد اقتصادی را کاملا ضروری کرده است بیان داشت: از اصول مهم حکمرانی اسلامی، اصلاح حال عمومی مردم در همه زمینه‌هاست.
وی یادآور شد: مسائلی مانند آینده جمعیتی و فرزندآوری، افزایش سرمایه‌گذاری برای تولید، ارتقای بهره‌وری، حمایت دستگاه‌های اجرایی از بخش خصوصی، مراقبت، مدیریت، نظم و انضباط کاری در اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی، ارتقای دانش و فن‌آوری، تداوم نهضت ملی، رقابت پذیر کردن کالاها و خدمات، بهبود محیط کسب و کار، علاج راه پر پیچ و خم فرآیندهای اداری، پرهیز از مذاکره‌های سلیقه‌ای نهادهای نظارتی و غیرنظارتی و همچنین مساله کسری بودجه نیز برخی از محورهای توصیه‌های رهبری است که باید قوای سه گانه تدبیر سریعی برای عملیاتی کردن آنها داشته باشند.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)در ادامه با تاکید بر توجه جدی مسئولان به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب گفت: خنثی کردن توطئه‌های دشمنان فقط با عمل به نظریه‌های کارشناسی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی قابل تحقق است.
وی با اشاره به بازدید رهبر معظم انقلاب از مجموعه نمایشگاهی حاوی توانمندی‌های داخلی در حوزه‌های متنوع و گوناگون افزود: ایران اسلامی با کمک‌ها دانش بنیان‌ها در حوزه‌های گوناگون شامل امنیت غذایی، توانمندی‌های صنعتی، اقتدار امنیتی و دفاعی و الکترونیکی رشد پرافتخاری داشته است.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: این دستاوردها در سایه پرچم‌داری علمی رهبر انقلاب، بسیج ظرفیت‌های علمی و وجود استعدادها، خلاقیت‌ها، ابتکارها و نوآوری‌های جوانان این مرز و بوم پدید آمده است.
آیت الله سعیدی گفت: در این نمایشگاه آینده ملت ایران از جهت رشد و پیشرفت نشان داده شد، شعار ما می‌توانیم و رفع موانع و پشتیبانی از تولید و اقتصاد دانش بنیان دورنمای پیشرفت ایران اسلامی را نشان می‌دهد.
امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر تصریح کرد: با رهبری داهیانه حضرت امام‌(ره)، با تکیه بر ایمان، از خودگذشتگی، شهامت و خون جوانان و مردم وطن، داشتن اراده پولادین ملت، الهام گرفتن از نهضت عاشورا و حفظ انسجام و وحدت ملی این انقلاب شکل گرفت و مردم قهرمان برای تحقق‌های شعارهای خود با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی پا به میدان گذاشتند و لحظه‌ای از خواسته خود عقب نشینی نکردند.
آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: بر همین صراط مستقیم می‌مانیم و تا رسیدن به مقام بندگان خاص خدا و منتظران حضرت مهدی‌(عج) و حکومت جهانی آن بزرگوار برغم همه سختی‌ها، مشکل‌ها، توطئه‌ها و فتنه‌های پیچیده دشمنان لحظه‌ای عقب‌نشینی نخواهیم کرد.
امام جمعه قم با تبریک میلاد با سعادت حضرت علی(ع) نیز اظهار کرد: نصب‌العین قرار دادن سیره حکومتی، سیاسی و اجتماعی حضرت علی، عقل و قلب و روح هر مسلمانان ولایتمداری را نورانی می‌کند.
وی یادآور شد: تجلی ولایت امیرالمومنین در عملیاتی کردن سبک زندگی آن حضرت در عرصه‌های مختلف زندگی است و فقط شادی کردن و مفتخر بودن به عنوان شیعه علی کفایت نمی‌کند.
سعیدی همچنین سیزدهم تا پانزدهم رجب به عنوان ایام اعتکاف را مورد توجه قرار داد و گفت: اعتکاف فرصتی برای سر فرود آوردن به درگاه خدا و طلب بخشش از خداوند متعال است.
وی ادامه داد: حاصل این عبادت سه روزه که با اعمال، مکان و نیت خاص است، تازه شدن روح و پاکی از آلودگی‌های گناه می‌باشد، از همه کسانی که این فرصت استثنایی را برای مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان فراهم کردند، تشکر می‌کنیم و این را سرمایه بی‌بدیل برای کشورمان می‌دانیم.

  • نویسنده :
  • منبع :