19 دی: مدیرکل هواشناسی قم گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی، از فردا با ورود سامانه بارشی به قم، بارش‌ها به‌صورت رگبارهای پراکنده تا آخر هفته جاری در تمام مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.
مهران حیدری روز یکشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: امروز وزش باد در مناطق غربی و جنوبی استان ممکن است تا حد نسبتا شدید و ۴۵ کیلومتر بر ساعت برسد.
وی اضافه کرد: از فردا با ورود سامانه بارشی آسمان نیمه‌ابری تا ابری با بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود که این بارش‌ها تا آخر هفته جاری ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: برای روز سه‌شنبه در برخی ساعات افزایش ابر همراه با بارش پراکنده خواهد بود که این وضعیت در چهارشنبه و پنجشنبه نیز تکرار می‌شود.
حیدری با بیان این‌که با نزدیک شدن به آخر هفته کاهش دما محسوس می‌شود، ادامه داد: بارش‌های پراکنده عمدتا در ارتفاعات استان، مناطق غربی و جنوبی بیشتر از مناطق مرکزی است.
وی بیان کرد: کمینه دمای امشب، فرداشب و پس‌فرداشب به ترتیب صفر، یک و یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بیشینه دما نیز برای امروز، فردا، پس‌فردا و چهارشنبه و پنجشنبه به ترتیب ۱۴، ۱۱، ۱۵، ۱۱ و ۸ درجه بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.
به گفته وی، برای صبح روز پنجشنبه هفته جاری دمای قم با کاهش محسوس سه درجه زیر صفر و دمای دستجرد و کهک نیز ۶ و ۷ درجه سانتی‌گراد زیر صفر خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :