19 دی: فرمانده انتظامی استان قم از انهدام باند ۵ نفره که در قالب شرکت صوری از ۲۱۴ نفر ۷۳۰میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.
سردار سید محمود میرفیضی امروز یکشنبه ۱۶ بهمن‌ماه طی گفت‌وگویی اظهار کرد: در پی شکایت از یک شرکت که مدعی بود در امور ساخت پروژه‌های مسکن و جاده و صادرات و واردات مواد اولیه کارخانه هاست و اقدام به کلاهبرداری از۲۱۴ نفراز سرمایه گذاران به مبلغ ۷۳۰ میلیارد ریال کرده است، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.
وی افزود: شرکت مذکور برای اقدامات مجرمانه خود؛ از بین افرادی که معمولا از موضوعات اقتصادی بی اطلاع بوده و به راحتی می‌توان اعتماد شان را جلب کرد، اقدام به تبلیغ کرده و در ابتدای شروع به کار نیز سوددهی خوبی به مالباختگان داشته تا اعتماد آنان را جلب کند و اسنادی از سهام‌های بورسی جعل و چاپ و در بین مال باختگان توزیع شده بود که عملا فاقد هرگونه ارزش مالی بود.
فرمانده انتظامی استان قم افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با به کارگیری یکسری اقدامات فنی، متهمان را شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه و حین خروج از کشور دستگیر کردند.
وی تصریح کرد: متهمان به همراه پرونده تشکیل شده به مرجع قضایی معرفی و با صدور قرارهای مناسب روانه زندان شدند.
سردار میرفیضی ضمن توصیه به شهروندان عزیز مبنی بر آشنایی با قوانین و جرایم و ترفندهای کلاهبرداران گفت: از آنجایی که بعضی از اقشار جامعه اطلاعات قانونی، اجتماعی و اقتصادی کمتری در برخی از مسائل و موضوعات دارند، لازم است در هرگونه مشارکتی از معاضدت حقوقی بهره بگیرند.

  • نویسنده :
  • منبع :