19 دی: شهردار قم گفت: ایجاد گرمخانه در شهر قم به واسطه‌ی زائرپذیر بودن چالش‌هایی را به همراه داشت چرا که به واسطه موقعیت جغرافیایی و مذهبی این شهر، ممکن است وجود گرمخانه منجر به هجوم متکدیان و افراد بلامکان از شهرهای اطراف شود.
به گزارش ایسنا، سید مرتضی سقاییان نژاد در خصوص ایجاد گرمخانه در قم بیان کرد: بر اساس آخرین مصوبه شورای عالی اداری در زمینهٔ کاهش آسیب‌های اجتماعی مربوط به متکدیان مقررشده در هر یک‌ از شهرهای‌ بزرگ‌ نسبت‌ به‌ ایجاد مجتمع‌ اردوگاهی اقدام‌ شود.
وی گفت: چند دستگاه مختلف متولی این موضوع هستند و در این امر دو وظیفه برای شهرداری طبق مصوبه تعیین شده است که شامل جمع‌آوری متکدیان، کودکان کار و کارتن‌خواب‌ها و تأمین‌ محل‌ مرکز غربالگری و تجهیزات‌ اولیه‌ موردنیاز آن است. 
سقاییان نژاد افزود: مسئله جمع آوری با ۵۰ اکیپ پیاده، موتوری و خودرویی به صورت ۲۴ ساعته در جریان است و افراد برای ساماندهی به مرکز غربالگری ارجاع داده خواهند شد.
شهردار قم ادامه داد: ایجاد گرمخانه در شهر قم به واسطه‌ی زائرپذیر بودن چالش‌هایی را به همراه داشت چرا که به واسطه موقعیت جغرافیایی و مذهبی این شهر، ممکن است وجود گرمخانه منجر به هجوم متکدیان و افراد بلامکان از شهرهای اطراف شود.  
وی ادامه داد: با اینهمه در طی سفر ریاست‌جمهور در دی‌ماه سال ۱۴۰۰ به شهر قم، بودجه ۶ میلیارد تومانی برای احداث گرمخانه پیش بینی شد که سه میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است. که در راستای اجرایی شدن این طرح  کلنگ این گرمخانه با همکاری شهرداری قم و اداره کل بهزیستی  با ۲هزار مترمربع در زمینی اوقافی که از سوی یک خیر اهداشده بود، در شهرک فاطمیه زده شد که هم‌اکنون اقدامات عمرانی آن در حال پیگیری است.

  • نویسنده :
  • منبع :