19 دی: مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قم گفت: سهمیه سالیانه کود شیمیایی یارانه‌ای استان که توسط وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ می‌شود در سال جاری به میزان ۲۱ هزار تُن می‌باشد که از ابتدای امسال تاکنون برغم تمامی مشکلات و محدودیت‌های موجود، ۱۰۰ درصد برنامه سال جاری تامین شده‌است.
حسین زند روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: برنامه کودی سالیانه شامل کودهای ازته، فسفاته و پتاسه می‌باشد که از مقدار تدارک شده از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۶هزار تُن در بخش کشاورزی استان توزیع و مصرف شده‌است.
وی افزود: بقیه کودهای توزیع نشده در انبارهای تحت پوشش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ذخیره سازی شده‌است تا براساس برنامه‌ریزی‌ صورت گرفته کودهای مورد نیاز کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی استان به موقع تامین و توزیع شود.
وی تاکید کرد: تدارک میزان حدود ۲۱ هزار تُن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۵ درصد رشد داشته‌است.
زند با اشاره به تحویل به موقع کود به کشاورزان استان گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در قم دارای ۲۱ کارگزار توزیع و فروش نهاده‌های کشاورزی است و مطابق برنامه زمان بندی شده تمامی محمولات کودی به موقع و در زمان مناسب برای مصرف کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی در محل کارگزاری‌ها حمل، بارگیری و تخلیه شده است.
وی افزود: ۱۰۰ درصد کودهای شیمیایی یارانه ای توزیعی در سال جاری در استان از طریق سامانه پایش مواد کودی و بر اساس حواله الکترونیکی کود انجام شده‌است.

  • نویسنده :
  • منبع :