19 دی: سازمان بهداشت جهانی نسبت به افزایش هشت برابری قربانیان زلزله مرگبار در جنوب شرقی ترکیه و در مجاورت مرز سوریه، هشدار داد.

به گزارش ای‌اف‌پی، سازمان بهداشت جهانی با هشدار درباره افزایش آمار جانباختگان زلزله مرگبار دیروز (دوشنبه) در ترکیه و سوریه، اعلام کرد که شمار کشته‌شدگان ممکن است «هشت برابر» شود.

کشورهای سراسر دنیا برای کمک به تیم‌های امداد و نجات حاضر در مناطق زلزله‌زده اعلام آمادگی و کمک‌های خود از جمله تیم‌های تجسس، سگ‌های زنده‌یاب و تجهیزات جستجوی پیشرفته را ارسال کرده‌اند.

با توجه به افزایش سریع آمار جانباختگان، کاترین اسمال‌وود، مدیر ارشد واحد خدمات اضطراری سازمان بهداشت جهانی در منطقه اروپا، گفت: متاسفانه در وقوع زلزله همیشه یک الگو را مشاهده می‌کنیم و یک اتفاق تکرار می‌شود و آن هم این است که گزارش‌های اولیه آمار جانباختگان یا مصدومان، در نخستین هفته پس از وقوع زلزله، به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

زمین‌شناسان گفته‌اند که نخستین زلزله در ترکیه، یکی از بزرگ‌ترین زلزله‌های ثبت شده در این کشور بوده و بازماندگان می‌گویند که این زلزله دو دقیقه طول کشیده است. دومین زمین‌لرزه به بزرگی ۷.۵ ریشتر ساختمان‌های نیمه آوارشده را به طور تمام و کمال فرو ریخت و به افزایش آمار قربانیان منجر شد. علاوه بر این، همچنان در بسیاری از مناطق، پس‌لرزه‌ها ادامه دارد.

اسمال‌وود همچنین اضافه کرد که به دلیل شرایط جوی نامساعد و آب و هوای برفی بسیاری افراد بدون پناهگاه مانده و در نتیجه مخاطرات ناشی از آن افزایش خواهد یافت.


  • نویسنده :
  • منبع :