19 دی: «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان قرار است برای گفت‌وگو با رئیس جمهوری ترکیه درباره وضعیت پیرامون زلزله اخیر در این کشور، فردا به آنکارا سفر می‌کند.
به گزارش منابع رسمی پاکستان، نخست وزیر این کشور فردا صبح عازم ترکیه می‌شود و با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری این کشور دیدار خواهد کرد.
وزیر اطلاع رسانی دولت پاکستان امروز اعلام کرد کنفرانس مشترک احزاب سیاسی کشور (برای تدوین راهبرد جدید در جنگ با تروریسم) که قرار بود روز پنجشنبه ۲۰ بهمن برگزار شود به دلیل سفر شهباز شریف به ترکیه به روزهای آینده موکول شد.
وی افزود: نخست وزیر پاکستان طی این سفر پیام همبستگی و همدردی مردم و دولت پاکستان را به دولت و مردم ترکیه ابلاغ خواهد کرد.
بنا بر دستور نخست وزیر پاکستان برای کمک به زلزله‌زدگان ترکیه‌ و سوریه، دولت اسلام‌آباد چند فروند هواپیمای باری حامل کمک‌های بشردوستانه و تیم‌های امدادی و درمانی به این ۲ کشور اعزام می‌کند.
دو فروند هواپیمای سی۱۳۰ نیرو هوایی پاکستان بامداد سه‌شنبه کمک‌های بشردوستانه را به ترکیه منتقل کرد.
اعضای تیم‌ امدادی و درمانی این کشور نیز برای کمک به عملیات‌های امداد و نجات در مناطق زلزله ترکیه راهی این کشور شدند.
نمایندگان مجلس پاکستان در همبستگی با مردم سوریه و ترکیه درپی زلزله ویرانگر در این دو کشور، قطعنامه تصویب کردند. آنان اعلام کردند که دولت و مردم پاکستان در این لحظات سخت در کنار برادران خود در سوریه و ترکیه هستند.
«شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان نیز در حساب کاربری رسمی خود در توییتر به زبان عربی جان باختن صدها نفر در سوریه درپی زمین لرزه را تسلیت گفت و افزود: پاکستان با دولت و مردم جمهوری عربی سوریه اعلام همبستگی می‌کند.
زلزله هولناک بامداد دوشنبه درجنوب ترکیه و شمال سوریه تاکنون براساس آمار نهادهای رسمی دو کشور در مجموع ۳۹۸۵ کشته برجای گذاشته و کار امدادرسانی و خارج کردن زلزله زدگان از زیر آوار گسترده ساختمانها همچنان ادامه دارد. نهادهای بین المللی و کشورهای جهان نیز ارایه کمکها به ترکیه و سوریه را آغاز کرده اند.

  • نویسنده :
  • منبع :