19 دی: وزیر حمل و نقل لبنان از باز کردن حریم هوایی و بنادر این کشور برای کمک رسانی به زلزله زدگان و تسهیل ورود گروه های امداد و نجات به سوریه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «علی حمیه» تاکید کرد: بنادر طرابلس و بیروت و فرودگاه بیروت بر روی شرکت‌های حمل‌ ونقل هوایی و دریایی باز است و برای تسهیل ورود کمک‌ها به سوریه، پرداخت عوارض و مالیات لغو شد، این کمترین کار برای کمک به زلزله زدگان سوری است.
حمیه اضافه کرد که هیاتی از مهندسان ارتش لبنان، سازمان های دفاع غیرعامل، صلیب سرخ و آتش نشانی به سوریه اعزام خواهند شد تا در امداد رسانی به زلزله زدگان این کشور کمک کنند.
زمین لرزه ای مهیب به بزرگی ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد دوشنبه بخش های وسعی از جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند، این زمین لرزه تاکنون براساس آمار نهادهای رسمی دو کشور، در مجموع ۴۵۰۴ کشته برجای گذاشته، امدادرسانی و خارج کردن زلزله زدگان از زیر آوار همچنان ادامه دارد.
شدت زلزله دیروز شمال غرب سوریه و جنوب ترکیه به حدی شدید بود که مردم اکثر استان های سوریه به ویژه دمشق (پایتخت) با فاصله حدود ۴۰۰ کیلومتری آن را احساس کردند و نگران شدند.
استان های حلب، حماه، لاذقیه، طرطوس و ادلب پنج استان درگیر در زلزله دیروز بودند و دچار خسارت های زیاد شده اند.
نهادهای بین المللی و کشورهای جهان ارایه کمک ها به ترکیه و سوریه را آغاز کرده اند، تیم‌های نجات و جستجو همچنان در حال آوار برداری و نجات افرادی هستند که در زیر آوار گرفتار شده‌اند.

  • نویسنده :
  • منبع :