19 دی: تعدادی از اعضای تندروی کنگره آمریکا به بهانه حمایت از اغتشاشات در ایران، به گروهک تروریستی منافقین که در میان ملت ایران در زمره منفورترین گروهک‌ها بوده و پایگاهی ندارد، تنفسی مصنوعی به امیدی واهی داده‌اند.
۱۶۵ عضو تندرو کنگره آمریکا در حالیکه اعتشاشات در ایران فروکش کرده است، در قطعنامه‌ای با ادعای فراحزبی، با تکرار اتهامات خود درباره ناآرامی های ایران، از گروهک تروریستی منافقین و سرکرده آن به بهانه پشتیبانی از آینده ایران حمایت کردند.
به گزارش شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا، در این قطعنامه که بر اساس ادعاهای مخالفان جمهوری اسلامی ایران و اتهامات بی پایه و اساس آنان، در حمایت از اغتشاشات ادعا شده است: آمریکا از خواست مردم ایران برای تشکیل جمهوری دموکراتیک، سکولار و غیرهسته‌ای حمایت می کند و نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم توسط حکومت ایران را محکوم می کند.
بر اساس این گزارش، این قطعنامه توسط تام مک کلینتاک یک جمهوری خواه کنگره معرفی شده و ۱۶۵ نماینده تندروی آمریکایی از هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات از آن حمایت کردند.
ارائه این قطعنامه ضد ایرانی فرصتی بوده است تا سرکرده گروه تروریستی منافقین که دستش به خون هزاران ایرانی آلوده است، مجالی برای لفاظی پیدا کند.
این قطعنامه که براد شرمن یکی از رهبران دموکرات آمریکا از حامیان اصلی آن است، و در حالیکه طی چهار دهه اخیر از اعمال هیچ گونه تحریمی علیه ملت ایران دریغ نکرده اند، ادعا می کند که «مردم ایران از آزادی های اساسی خود محروم شده اند و به همین دلیل حکومت سلطنتی، دیکتاتوری و استبداد مذهبی را که در شعارهای اعتراضی آنها مشهود است، رد می کنند.»
در این قطعنامه ادعا شده است که مجلس نمایندگان آمریکا «در کنار مردم ایران که به طور مشروع از حقوق خود برای آزادی در برابر سرکوب دفاع می‌کنند» می‌ایستد و «حقوق مردم ایران و مبارزه آن‌ها برای ایجاد یک کشور دموکراتیک، سکولار و غیرهسته‌ای را به رسمیت می‌شناسد.»
این در حالی است که با فروکش کردن ناآرامی ها در ایران، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا سه شنبه شب به وقت محلی در سخنرانی سالانه خود درباره وضعیت ایالات متحده در نشست مشترک با کنگره در بخش سیاست خارجی، بر خلاف انتظار مخالفان جمهوری اسلامی ایران، هیچ اشاره ای به ایران چه در مورد ناآرامی ها و چه مذاکرات احیای برجام نکرد.
سکوت بایدن در  سخنرانی سالانه اش در قبال ایران در حالی است که دولت دموکرات او به رغم شعار رویکرد دیپلماسی همچنان سیاست های فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ را در پیش گرفته و در پی حوادث اخیر ایران نیز سوار بر موج مخالفت ها با جمهوری اسلامی ایران، به بهانه حقوق بشر، تحریم هایی را همگام با متحدان غربی خود اعمال کرده است.
دولت بایدن اگرچه اعلام کرده که هدفش تغییر نظام ایران نیست اما از آغاز تحولات داخلی اخیر در جمهوری اسلامی ایران، همسو با مخالفان تهران، عمل کرده و در واقع، پشت چهره اپوزیسیون به بهانه برآورده شدن خواسته های آنان به اسم مردم ایران، پنهان شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :