19 دی: سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد چهارشنبه شب گفت که برای کمک به زلزله‌زدگان سوریه باید ملاحظات سیاسی را کنار گذاشت.
به گزارش الجزیره، «رولا امین» در گفت وگو با این شبکه قطری گفت: ملاحظات سیاسی باید کنار گذاشته شود و به آسیب دیدگان در سوریه باید کمک رساند.
سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد افزود: فردا (پنجشنبه) یا پس فردا (جمعه) پس از تعمیر گذرگاه باب الهوی واقع در مرز ترکیه و سوریه کمک‌های بشردوستانه را وارد شمال سوریه خواهیم کرد.
پیش تر «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه گفته بود که این کشور دو گذرگاه مرزی با شمال سوریه را برای ورود کمک‌های بشر دوستانه به این کشور باز می‌کند.
وزارت خارجه سوریه نیز پیش تر در بیانیه‌ای از کشورهای عضو سازمان ملل، دبیرخانه این سازمان، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی خواسته بود تا به سوریه و دولت این کشور برای حل فاجعه انسانی ناشی از زلزله اخیر کمک کنند.
وزارت خارجه سوریه گفته بود: این نهادها می‌توانند در زمینه نجات زلزله ‌زدگان، بیرون کشیدن جنازه‌ها و ارائه کمک‌های غذایی و بهداشتی به شهروندان سوری کمک کنند.
وزارت خارجه سوریه همچنین از کشورها و نهادهایی که با ملت این کشور ابراز همبستگی و برای کمک به آنان در این شرایط دشوار اعلام آمادگی کردند، نهایت قدردانی را کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :