19 دی: سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا اعلام کرد: در راستای همدردی با دولت و ملت ترکیه امسال جشن روز ملی جمهوری اسلامی ایران را برگزار نمی‌کند.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا در بیانیه‌ای با ابراز همدردی مجدد با دولت و مردم ترکیه بخاطر وقوع زلزله اخیر در این کشور گفت: امسال جشن روز ملی جمهوری اسلامی ایران را برای همبستگی با مردم ترکیه برگزار نمی‌کنیم و بجای آن از روز دوشنبه ششم فوریه تمام تلاش خود را معطوف به هماهنگی جهت اعزام تیم‌های امداد و نجات و کمک‌های انسان دوستانه از ایران به ترکیه کردیم.
در این بیانیه آمده است: تا امروز هفت هواپیما حامل امدادگران، تیم‌های پزشکی و دو بیمارستان صحرایی به مناطق زلزله زده اعزام کرده‌ایم و در روزهای آینده نیز از طریق مرزهای زمینی و هوایی، امدادرسانی در حجم وسیع تری ادامه خواهد یافت.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیانیه خود تاکید کرده است: دو ملت بزرگ ایران و ترکیه در طول تاریخ در غم و شادی در کنار هم بودند و این دوستی هزار ساله برای همیشه تداوم خواهد داشت. برای درگذشتگان این حادثه طبیعی غم انگیز طلب مغفرت، برای زخمی‌ها آرزوی شفای عاجل و برای ملت و دولت ترکیه آرزوی سلامتی و استقامت داریم.

  • نویسنده :
  • منبع :