19 دی: رئیس جمعیت هلال‌احمر از بارگیری سومین محموله اقلام امدادی شامل ۵۵ تن اقلام زیستی و امدادی برای کمک به زلزله‌زدگان ترکیه خبر داد و گفت: این محموله به‌وسیله چهار فروند هواپیما و همراه با ۶۰ امدادگر به محض مساعد شدن هوای تهران ارسال می‌شود.
پیرحسین کولیوند در این باره گفت: سومین محموله امدادی و زیستی هلال‌احمر ایران برای کمک به زلزله‌زدگان ترکیه امروز به مناطق زلزله‌زده جنوب ترکیه ارسال می‌شود.
کولیوند افزود: محموله ارسالی با وزنی بیش از ۵۵ تن شامل یک هزار دستگاه چادر اسکان اضطراری، یک هزار تخته پتو و سه خودروی نجات به وسیله چهار فروند هواپیمای باری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه ۶۰ نفر نجاتگر تخصصی و کارآزموده جدید در فرودگاه شهر قاضی انتپ کشور ترکیه به زمین خواهد نشست.
رئیس جمعیت هلال احمر توضیح داد: این اقلام در چارچوب کمک‌های بشردوستانه و همکاری‌های متقابل جمعیت‌های ملی عضو فدراسیون صلیب سرخ و هلال‌احمر به مناطق زلزله زده ترکیه ارسال می‌شود.
بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، کولیوند افزود: در صورت نیاز جمعیت هلال احمر ترکیه، آمادگی ارسال محموله‌های امدادی در نوبت‌های بعدی نیز میسر است.  

  • نویسنده :
  • منبع :