19 دی: نخستین کاروان کمک های حزب الله لبنان برای کمک به زلزله زدگان سوریه تحت عنوان کاروان «رحماء» وارد لاذقیه شد و قرار است کاروان های دیگری به حلب و سایر مناطق سوریه ارسال شود.
به گزارش المیادین، «هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان روز یکشنبه از ورود نخستین کاروان کمک‌های حزب الله برای زلزله زدگان سوریه به لاذقیه خبر داد و اعلام کرد که کاروان‌های دیگری نیز به حلب و دیگر مناطق سوریه ارسال خواهد شد.
بر اساس این گزارش، هاشم صفی الدین در ادامه افزود: مردم آسیب دیده به همه کمک‌ها نیاز دارند و سوریه همیشه در سختی‌ها در کنار لبنان ایستاده است. وی همچنین به سوری‌ها قول داد که ملت لبنان و حزب الله همیشه در کنار آنها خواهند ایستاد و از آنها برای مقابله با این مصیبت بزرگ حمایت خواهند کرد.
این مقام ارشد حزب الله تأکید کرد که غرب فرهنگ خود را آشکار کرد و نشان داد که شعارهایش در دفاع از حقوق بشر، دروغین است.
گفتنی است که حزب‌الله چند روز پیش خواستار مشارکت گسترده مردمی در کمپین بشردوستانه شد که شامل جمع‌آوری مواد غذایی، پزشکی، کمک‌های اولیه و سایر نیازهای ضروری برای آسیب‌دیدگان از زلزله سوریه بود.
حزب‌الله لبنان پس از وقوع زلزله همبستگی خود را با مردم سوریه و ترکیه اعلام کرد و از همه دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی و بشردوستانه خواست تا برای نجات افراد گرفتار در زیر آوار و پناه دادن به بی‌خانمان‌ها، کمک کنند. در این راستا، لبنان تیم‌هایی از ارتش و صلیب سرخ لبنان را برای کمک به عملیات امداد و نجات و جستجوی بازماندگان در سوریه اعزام کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :